Apple traci na rynku tabletów. Nic dziwnego

Apple traci na rynku tabletów. Nic dziwnego06.08.2013 14:00
iPad mini

Kilka dni temu Michał pisał o tym, że - jeśli weźmiemy pod uwagę ruch sieciowy - iPad dominuje na rynku amerykańskim. Tymczasem firma analityczna IDC publikuje statystyki dotyczące sprzedaży tabletów na rynku globalnym. Te nie są już tak kolorowe dla firmy Apple.

Kilka dni temu Michał pisał o tym, że - jeśli weźmiemy pod uwagę ruch sieciowy - iPad dominuje na rynku amerykańskim. Tymczasem firma analityczna IDC publikuje statystyki dotyczące sprzedaży tabletów na rynku globalnym. Te nie są już tak kolorowe dla firmy Apple.

Gigant z Cupertino sprzedał w drugim kwartale 14,6 miliona iPadów; w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 17 milionów. Spadek nie powinien jednak nikogo dziwić, ponieważ w marcu 2012 roku zadebiutował iPad trzeciej generacji, więc miał on wtedy swoje pięć minut.

[solr id="komorkomania-pl-179600" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3252,ipad-mini-2-bez-ekranu-retina-stracilem-zainteresowanie" _mphoto="ipad-mini-2-179600-270x1-dd096d6.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4202[/block]

Co jednak ciekawe, w ubiegłym roku te 17 milionów egzemplarzy dało firmie Apple 60,3% udziałów na rynku. W tym roku natomiast te 14,6 miliona przełożyło się już tylko na 32,4% udziałów w globalnej sprzedaży tabletów. Gdzie jest zatem pozostała część tabletowego tortu? Oczywiście należy do Androida - w ubiegłym kwartale do klientów trafiło 28,8 milionów tabletów z zielonym robocikiem na pokładzie, co przełożyło się na 62,6% udziałów. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to kolejno 10,7 miliona egzemplarzy i 38% udziałów. Widać więc wyraźnie, że w ciągu roku role Apple'a i Google'a na rynku tabletów się odwróciły.

A jak radzą sobie pozostałe systemy? Z "liczącej się" konkurencji jest Windows, który w ubiegłym kwartale zgarnął dla siebie 4% udziałów. Wynik jest niezbyt imponujący, ale warto zaznaczyć, że w roku ubiegłym wynosił jedynie 0,3%, więc Microsoft może się chwalić 527-procentowym wzrostem ;)

Udział systemów operacyjnych na rynku tabletów (fot. phonearena.com)
Udział systemów operacyjnych na rynku tabletów (fot. phonearena.com)

W rozbiciu na poszczególnych producentów palmę pierwszeństwa wciąż dzierży Apple z 32,4% udziałów na rynku, a na drugim miejscu jest Samsung z 18-procentowym wynikiem. Asus najwidoczniej za długo zwlekał z premierą nowego Nexusa, ponieważ w ubiegłym kwartale zajął trzecie miejsce z 4,5% udziałów.

Dokładne wyniki są następujące:

Udział producentów w sprzedaży tabletów (fot. phonearena.com)
Udział producentów w sprzedaży tabletów (fot. phonearena.com)

Tom Mainelli z firmy analitycznej IDC podkreśla, że winę za taki rozkład sił na rynku tabletów ponosi Apple, który od dawna nie zaprezentował żadnego tabletu.

Premiera nowego iPada zawsze wpływa na wzrost zainteresowania konsumentów tabletami, co pomaga zarówno firmie Apple, jak i konkurentom. Bez nowych iPadów rynek wyraźnie zwolnił i taki stan rzeczy prawdopodobnie utrzyma się jeszcze w trzecim kwartale. Niemniej jednak w czwartym kwartale oczekujemy nowych produktów Apple'a, Amazonu oraz innych producentów, które wpłyną na imponujący wzrost rynku tabletów.

[solr id="komorkomania-pl-178214" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3285,iphone-5-wkrotce-zostanie-wycofany-ze-sprzedazy-tak-sadze" _mphoto="apple-iphone-5-178214-25-914f064.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4203[/block]

Spore zmiany powinny nastąpić jeszcze w tym kwartale, gdyż światło dzienne ujrzał niedawno odświeżony Nexus 7, który - według przewidywań analityków - również będzie się sprzedawał całkiem nieźle.

Źródło: Phone Arena

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.