Apple i Samsung w tym roku bezkonkurencyjne na rynku tabletów

Samsung pokazał, że potrafi szybko doścignąć Apple'a nie tylko na rynku smartfonów, ale również tabletów. Wspomniane koncerny w tym roku mają nie pozostawić zbyt wiele pola do popisu konkurentom.

iPad mini (fot. TAKA@P.P.R.S)
iPad mini (fot. TAKA@P.P.R.S)
Adrian Nowak

03.05.2013 | aktual.: 03.05.2013 11:00

Samsung i Apple mają w tym roku wprowadzić na rynek łącznie 110 milionów tabletów - informują azjatyccy dostawcy części, na których powołuje się serwis DigiTimes. Jest to dobra informacja przede wszystkim dla firm, które tworzą części do tego typu urządzeń - w tym głównie ekrany i procesory.

Choć to koncern z Cupertino wciąż osiąga najwyższe marże, Samsung również nie może narzekać na brak zysków z rynku tabletów. Na korzyść koreańskiego giganta przemawia fakt, że w swoich mobilnych urządzeniach wykorzystuje sporo części, które sam produkuje. W ten sposób część wydatków powraca po prostu do innego działu firmy.

Obecnie szacuje się, że pozostałe firmy, jak Motorola, Asus czy Microsoft, zdołają łącznie sprzedać w tym roku tylko 50 milionów tabletów. Pamiętać trzeba jednak również o chińskich wyrobach, bez żadnej konkretnej marki - tego typu tanich tabletów ma w 2013 roku trafić na rynek około 100 milionów.

Wiadomości DigiTimesa nie są co prawda zaskakujące, jednak skłaniają do zastanowienia się nad tym, jak istotna przewaga dwóch firm wpłynie na przyszłość rynku tabletów. Na pierwszy rzut oka wyłaniają się z niego dwa rodzaje urządzeń: tanie i niewielkie, oraz większe i oczywiście bardziej kosztowne - wykorzystywane coraz częściej do pracy. O rewolucjach na horyzoncie nie ma jednak raczej mowy.

Apple w tym roku bez wątpienia zaprezentuje odświeżoną wersję iPada o standardowych wymiarach, który powinien być lżejszy i posiadać węższe ramki wokół ekranu - podobnie, jak w przypadku iPhone'a, będzie to więc ewolucyjny rozwój. Samsung z kolei kontynuować będzie swoją politykę udostępniania wielu modeli z różnymi ekranami, które dopasowane mają być do różnych grup klientów.

Poza technologicznymi liderami, trudno odnaleźć zbyt wiele przykładów tabletów, które w najbliższym czasie mogą naprawdę zamieszać na rynku. W ostatnich kwartałach na ciekawą pozycję wysunął się jednak Microsoft ze swoim Surface RT i Surface Pro. Obecnie sprzedaż tych urządzeń nieco rozczarowała, jednak jeśli koncern wyciągnie odpowiednie wnioski, Surface 2 z Windowsem może być bardzo silną konkurencją dla Galaxy Taba czy iPada. Trzeci mocny gracz na rynku tabletów bez wątpienia byłby dobrą informacją dla konsumentów, którym większy wybór jeszcze nigdy nie zaszkodził.

Źródło: PhoneArena

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)