Są i pierwsze wyniki sprzedaży Apple Watcha. Zainteresowanie jest ogromne

Są i pierwsze wyniki sprzedaży Apple Watcha. Zainteresowanie jest ogromne13.04.2015 12:51
Apple Watch Sport
Konrad Błaszak

W piątek ruszyła przedsprzedaż Apple Watcha i zapewne nie tylko fani firmy z Cupertino zastanawiają się, ile osób już go zamówiło. Najlepszym porównaniem niech będzie to, że w ciągu jednego dnia w samych Stanach Zjednoczonych chęć zakupu tego zegarka wyraziło dużo więcej osób, niż urządzeń z Androidem Wear... rozeszło się globalnie w całym ubiegłym roku.

Smartwatche to nadal dość nowa branża na rynku i klienci dopiero przekonują się do zastąpienia swoich czasomierzy ich inteligentnymi odpowiednikami. Świadczą o tym wyniki sprzedaży, ponieważ od lipca do grudnia zeszłego roku jedynie 720 tysięcy osób kupiło produkt z Androidem Wear. Nie są to powalające wyniki, ale właśnie za sprawą zegarka Apple'a może to się zmienić.

Według analityków, Apple w tym roku sprzeda nawet 15 milionów sztuk swojego smartwatcha. Jeśli tak się stanie, będzie to świetny rezultat, szczególnie jeśli go porównamy z wynikami Samsunga za poprzedni rok, któremu udało się ponoć sprzedać 1,2 mln smartwatchy. Ponoć, bo Mateusz Rzempała z firmy Samsung Polska twierdzi, że jest nieco inaczej.

Już pierwszy dzień pokazał potencjał najnowszego produktu Apple'a, ponieważ według Slice Intelligence w USA zamówiło go 957 tysięcy osób. Na grupie 9080 nabywców przeprowadzone dokładniejsze badania i jedna osoba kupiła średnio 1,3 zegarka, co może dać nam łącznie nawet 1,2 miliona urządzeń.

Średnia cena wszystkich sprzedanych zegarków to 503 dolary. Zwykła (czyt. stalowa) wersja kosztowała średnia 707 dolarów, a Sport (aluminiowa) 380 dolarów i to właśnie tańszy model jest najpopularniejszym, ponieważ zdecydowało się na niego aż 62% badanych. Fani Apple'a to wierni klienci i 72% nabywców kupiło jakiś produkt z nadgryzionym jabłkiem w ciągu ostatnich dwóch lat, a 21 procent w ciągu ostatnich miesięcy zaopatrzyło się w jedną z wersji iPhone 6. To zresztą nic dziwnego, bo Apple Watch wymaga przecież do działania iPhone'a.

Warto również zauważyć, że około 30% kupiło w ciągu dwóch lat przynajmniej 2 produkty firmy z Cupertino, a 11% wyposażyło się w iPhone'a, iPada oraz komputer z nadgryzionym jabłkiem.

Aż 71% badanych zdecydowało się na 42 mm kopertkę zegarka, a najpopularniejszą wersją z 40% udziałów była ta w kolorze Space Grey (gwiezdna szarość). 34% wybrało stal nierdzewną, 23 procent srebrne aluminium, a jedynie 3% zdecydowało się na czarną stalową wersję. Jeśli chodzi o opaski to najpopularniejszy był gumowy wariant Sport w kolorze czarnym (49%), drugie miejsce zajęła ta sama wersja w bieli (16%), a podium zamyka z 10% Milanese Loop.

Apple Watch w kolorze Space Gray z czarnym paskiem
Apple Watch w kolorze Space Gray z czarnym paskiem

Poniżej możecie zobaczyć jakie były najchętniej wybieranie paski dla wersji Sport oraz stalowej.

[1/2]
[2/2]

Na dokładniejsze wyniki przyjdzie nam zapewne trochę poczekać, ale już te rezultaty pokazują, że Apple Watch będzie ogromnym sukcesem. Warto jednak pamiętać, że na pierwszych wideoprzeglądach zdania o nowym zegarku są podzielone i nie jest to produkt idealny.

Warto również zaznaczyć, że na razie mówimy wyłącznie o przedsprzedaży, bo w USA zegarek trafi do pierwszych konsumentów dopiero 24 kwietnia.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.