Apple wytknął wadę iPhone'a. We własnej reklamie

Apple wytknął wadę iPhone'a. We własnej reklamie19.07.2022 17:05
DHAKA, BANGLADESH - 2022/05/18: In this photo illustration, An iPhone 13 pro is seen on a table in an office. (Photo Illustration by Piyas Biswas/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images

"Spokojnie, to iPhone" - stwierdza Apple, wskazując na pewien istotny problem z dzisiejszymi smartfonami.

Apple przygotował nową serię reklam, w których chwali się ponadprzeciętną wytrzymałością swoich smartfonów. Po obejrzeniu jednego ze spotów musiałem się upewnić, czy to na pewno oficjalny spot promocyjny, a nie parodia.

iPhone zsuwa się ze stołu w reklamie Apple'a

Wspomniany spot, zatytułowany "Edge" (ang. krawędź), pokazuje wibrującego iPhone'a, który przesuwa się po stole. Nieodebrane połączenie sprawia, że smartfon ostatecznie zsuwa się z blatu i - prawdopodobnie - ląduje na podłodze.

"Relax, it's iPhone" - głosi slogan pojawiający się na końcu wideo. W domyśle Apple przekonuje, że problemu nie ma, bo ekran i obudowa iPhone'a 13 pokryte są wzmocnionym szkłem.

Hola, hola! Czy Apple właśnie nie przyznał, że iPhone jest źle zaprojektowany?

Zsuwanie się wibrujących telefonów ze stołów to problem znany od przeszło dwóch dekad. Nie jest to jednak wspólny mianownik absolutnie wszystkich komórek.

Pamiętam, że na początku tysiąclecia wiele telefonów Nokii było chwalonych za to, że nie zsuwały się z blatów. Projektowane były w taki sposób, by wibrujące urządzenie nie zmieniało swojego położenia, a jedynie obracało się w miejscu.

Możliwe jest wyeliminowanie lub znaczne ograniczenie upadających smartfonów, bo to kwestia kształtu obudowy, użytych materiałów czy umiejscowienia silnika wibracyjnego. Nie ma prawa, które zmuszałoby producentów do projektowania idealnie gładkich telefonów pokrytych ślizgającym się szkłem.

Czy nie lepszym rozwiązaniem problemu byłoby sprawienie, by telefon nie zjeżdżał sam z siebie, niż stosowanie mocniejszych, ale wciąż nie niezniszczalnych materiałów?

Apple najwidoczniej sądzi, że spadające iPhone'y to nie powód do zmartwień. Cóż, dla niego pewnie nie, skoro koszt wymiany ekranu w autoryzowanym serwisie sięga 1799 zł.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.