Aria - akcesorium, które obnaża jedną z największych wad inteligentnych zegarków

Aria - akcesorium, które obnaża jedną z największych wad inteligentnych zegarków25.05.2015 08:17
Źródło zdjęć: © Aria

Pamiętam, że kilkanaście miesięcy temu żartowałem, że nadejdzie dzień, gdy producenci będą nam wciskać inteligentne pierścienie, abyśmy mogli wykonywać proste czynności nie tylko bez konieczności wyciągania telefonu z kieszeni, ale i grzebania przy zegarku. Okazuje się, że podobne pomysły są już realizowane.

Aria to uzbrojona w zestaw czujników nakładka na pasek smartwatcha, po której założeniu możliwa jest obsługa zegarka za pomocą gestów (a konkretnie stuknięć palcami). Tak, mówimy o akcesorium do akcesorium.

Niekoniecznie chciałbym szpecić - było, nie było - element biżuterii jakąś nakładką, ale sam pomysł na obsługę tego typu gestów jest kapitalny. Smartwatche w teorii mają sprawić, że po telefon będziemy sięgać rzadziej, ale nietrudno wyobrazić sobie sytuację, gdy mimo wszystko wygodniej jest skorzystać ze smartfona. Wystarczy że w drugiej ręce trzymamy kebaba, a zerknięcie na powiadomienia staje się mocno utrudnione. Również podczas jazdy na rowerze wygodniej i - przede wszystkim - bezpieczniej jest wyciągnąć telefon z kieszeni dresu i wznowić trening na Endomondo z jego poziomu, niż jechać bez trzymanki.

Dlatego też tego prawdziwym przełomem w obsłudze inteligentnych zegarków byłoby tego typu wsparcie dla gestów, a nie komendy głosowe czy cyfrowa koronka. Myślę więc, że osobom stojącym za projektem Aria wypada życzyć nie tyle sukcesu sprzedażowego, co przejęcia ich technologii przez jakiegoś giganta, bo ta - jak możemy zobaczyć na filmie przygotowanym przez TechCrunch - naprawdę działa.

Aria Adds Gesture Control to Android Wear

Akcesorium ma być kompatybilne ze smartwatchami z Androidem Wear oraz zegarkiem Pebble Time. Ceny to 169 dolarów (ok. 630 zł) za wersję deweloperską dla Androida Wear i 69 dolarów (ok. 260 zł) za wariant dla Pebble'a. Zanim jednak Aria trafi do sprzedaży, na Kickstarterze ruszy poświęcona jej kampania, co ma nastąpić w ciągu kilku tygodni.

Źródło: Aria via Engadget

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.