MyKronoz ZeSplash, czyli alternatywa dla drogich smart-zegarków wchodzi na polski rynek
Na polski rynek wchodzi kolejny smartwatch szwajcarskiej firmy MyKronoz - ZeSplash - który ma być tańszą alternatywą dla konkurencyjnych zegarków, których ceny niejednokrotnie przekraczają 1000 zł.
14.11.2014 | aktual.: 14.11.2014 11:39
ZeSplash co prawda nie ma Androida Wear, ale w jednym aspekcie jego funkcjonalność przebija urządzenia działające pod kontrolą systemu Google'a. Chodzi mianowicie o możliwość prowadzenia rozmów głosowych bezpośrednio z poziomu smartwatcha.
Pozostałe funkcje prezentują się standardowo. ZeSplash liczy kroki, szacuje przebytą odległość i liczbę spalonych kalorii, ma wbudowany dyktafon, może być obsługiwany za pomocą komend głosowych (oczywiście nie po polsku) i pełnić rolę kontrolera multimediów oraz - oczywiście wyświetla godzinę. Powiadomienia o nieprzeczytanych SMS-ach, mailach oraz wpisach na Twitterze i Facebooku działają tylko w przypadku Androida (akcesorium jest także kompatybilne z iOS-em).
Poniżej specyfikacja techniczna i cechy urządzenia:
- 1,54-calowy ekran LCD o rozdzielczości 240 x 240 (220 ppi);
- 256 MB pamięci RAM;
- książka telefoniczna (do 1000 kontaktów);
- 3-osiowy akcelerometr;
- Micro USB;
- Bluetooth 3.0 (kompatybilność z systemami iOS 4+ i Android 2.3+);
- wymiary: 64,5 x 41 x 12 mm;
- waga: 50 g;
- odporność na zachlapanie;
- bateria 280 mAh (4-godziny rozmów i 90 godzin czuwania).
MyKronoz chwali się ponadto wodoszczelną obudową, choć wspomniana wodoszczelność jest dość ograniczona. O ile zegarek jest bowiem odporny na zachlapania, deszcz i pot, o tyle nie powinno się z nim pływać.
Na polskim rynku zegarek wyceniono na 499 zł. W porównaniu z konkurencją nie ma więc tragedii, ale mimo wszystko mamy tutaj do czynienia z produktem młodej, bo założonej w 2012 roku firmy.
Źródło: Informacja prasowa