Asystent Google zamówi jedzenie i kupi bilety na autobus. Po polsku

Asystent Google zamówi jedzenie i kupi bilety na autobus. Po polsku04.04.2019 06:35
Mateusz Żołyniak

Asystent Google'a po polsku potrafi coraz więcej. Usługa została wzbogacona o możliwość zamawiania jedzenia poprzez usługę Pyszne.pl oraz kupowania biletów na połączenia autobusowe realizowane przez firmę FlixBus.

Asystent głosowy giganta na początku 2019 roku pojawił się w Polsce. Już teraz umożliwia m.in. sprawdzanie połączeń lotniczych w usłudze eSky, uzyskiwanie informacji na temat oferty sieci Play, dowiadywanie się, czy nadchodząca niedziela jest handlowa. Na tym nie koniec.

FlixBus i Pyszne.pl z poziomu Asystenta Google'a

Google stale pracuje nad rozszerzeniem funkcjonalności usługi, co dotyczy głównie uzyskiwania pomocy za pośrednictwem aplikacji firm trzecich. Efektem tego jest nawiązanie współpracy z firmami FlixBus i Pyszne.pl. Co to umożliwi?

Dodatkowe usługi w Asystencie Google'a
Dodatkowe usługi w Asystencie Google'a

Użytkownicy Asystenta Google'a już od 3 kwietnia mają możliwość korzystania z wybranych opcji aplikacji FlixBusa i Pyszne.pl. Głosowo można:

  • kupić bilet na wybrane połączenie autobusowe po wcześniejszym zaadresowaniu pytania do Flixbusa (np. \OK Google, zapytaj FlixBus o połączenie z Warszawy do Krakowa);
  • zamówić posiłek po z wykorzystaniem rozwiązania Pyszne.pl po wypowiedzeniu prostej frazy \OK Google, porozmawiaj z Pyszne.

Google zapowiada, że integracja obu usług z Asystentem umożliwi wykonanie całej transakcji online za pomocą głosu. Czy jest tak w rzeczywistości?

Chwila konfiguracji i zamawianie ulubionego posiłku staje się banalnie proste

FlixBus i Pyszne.pl oficjalnie dopiero od 4 kwietnia mają wspierać Asystenta Google'a, ale z drugiego rozwiązania można skorzystać już teraz, więc od razu zabrałem się za jego sprawdzanie. Okazuje się, że działa ono zaskakująco sprawnie.

Konfiguracja Pyszne.pl w Asystencie Google'a
Konfiguracja Pyszne.pl w Asystencie Google'a

Asystent Google'a od razu reaguje na frazę "porozmawiaj z Pyszne.pl", ale przy pierwszym korzystaniu prosi o połączenie z usługą. Wymaga to podania podstawowych danych jak nazwisko, adres i numer telefonu.

Kolejnym krokiem jest wybór ulubionych pozycji, których może być maksymalnie 3. W tym celu należy wybrać restaurację z okolicy, a następnie wskazać preferowaną potrawę. Na koniec wystarczy dodać odpowiednią nazwę i można już głosowo korzystać z Pyszne.pl.

Sam proces zamawiania jest prosty. Po skonfigurowaniu usługi Asystent od razu przekierowuje do bota Pyszne, który pyta o wybór jednej z ulubionych pozycji. Ten reaguje jedynie na nazwy przygotowanych zestawów, ale przed złożeniem zamówienia prezentuje opis potrawy i koszt zamówienia.

Zamawianie w Pyszne.pl przez Asystenta Google'a
Zamawianie w Pyszne.pl przez Asystenta Google'a

Asystent Google'a idealnie sprawdza się do szybkiego zamawiania potraw, ale rozwiązanie to w obecnej formie jest dość mocno ograniczone. Najważniejsze wady to:

  • brak możliwości swobodnego zamawiania produktów z wybranej restauracji - można korzystać tylko z trzech zdefiniowanych wcześniej zestawów;
  • brak możliwości uiszczenia opłaty online - jedyną dostępną opcją jest póki co płatność gotówką przy odbiorze.

Miron donosi dodatkowo, że póki co nie ma też dostępu do Pyszne.pl (i FlixBusa) z poziomu inteligentnego głośnika Google'a. Ogólnie nie jest źle, ale do ideału jeszcze brakuje. Na prawdziwe zamawianie z Pyszne.pl będzie trzeba jeszcze poczekać.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.