Asystent Google wreszcie w Polsce! Wszystko, co musisz wiedzieć

Asystent Google wreszcie w Polsce! Wszystko, co musisz wiedzieć16.01.2019 05:01

Stało się. Wyczekiwany nad Wisłą od 2016 roku Asystent Google wreszcie opanował język polski.

Co prawda u pierwszych użytkowników polski Asystent po cichu przemówił już pod koniec ubiegłego roku, ale dopiero teraz Google poinformował o zakończeniu testów i oficjalnym wdrożeniu usługi.

Google Asystent po polsku: oficjalny start już 16 stycznia w godzinach popołudniowych

Niestety nie wszyscy użytkownicy skorzystają ze spolszczonego asystenta głosowego już pierwszego dnia. Google informuje, że cały proces jego wdrażania może zająć kilka tygodni.

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że usługa jest przypisana do konta Google, a nie telefonu. Jeśli Asystent jeszcze się u Was nie pojawił, a korzystacie z kilku kont, warto spróbować przełączyć je w ustawieniach wyszukiwarki Google.

Jak skorzystać z Asystenta Google po polsku na Androidzie i iOS?

Tak, asystent głosowy debiutuje od razu na obu konkurencyjnych systemach operacyjnych.

W przypadku Androida Asystent zintegrowany jest po prostu z wyszukiwarką Google. Ta - w przypadku większości telefonów - pojawia się po przytrzymaniu przycisku Home. Pomocnika można też wybudzić komendą "OK Google" lub "Hej Google". Usługa działa na urządzeniach z Androidem w wersji 5.0 i nowszych.

Jeśli chodzi o platformę iOS, należy pobrać aplikację Asystent Google ze sklepu App Store. Może jednak minąć trochę czasu nim pojawi się ona w polskim sklepie.

Użytkownicy inteligentnych głośników muszą czekać

Tak jak pisaliśmy już wcześniej, start Asystenta Google w Polsce nie oznacza, że będzie on od razu działał na wszystkich kompatybilnych urządzeniach. Nieoficjalnie mówi się, że na Google Homie i innych inteligentnych głośnikach zostanie on aktywowany dopiero w połowie roku.

Wirtualny pomocnik ma już teraz współpracować jednak z wybranymi słuchawkami Bluetooth.

Asystent Google: jedna z pierwszych kompatybilnych polskich usług to eSky.pl

Zaletą Asystenta jest integracja z zewnętrznymi usługami dzięki platformie Actions on Google. Firma rozpoczęła już rozmowy na temat współpracy z partnerami z naszego kraju. Na pierwszy ogień idzie eSky.pl.

Rozmawiając z Asystentem można będzie wyszukiwać loty oraz sprawdzać ich ceny. Jeśli użytkownik zdecyduje się na zakup biletu, zostanie pokierowany do odpowiedniej strony.

Aby skorzystać z tej opcji, należy użyć komendy "OK Google, porozmawiaj z eSky".

Drugi partner to polski operator Play

Bot stworzony przez polską sieć póki co odpowiada na podstawowe pytania dotyczące oferty (OK Google, zapytaj Play, co nowego") lub pomaga rozwiązać napotkane trudności techniczne.

Operator obiecuje jednak, że możliwości usługi będą rozbudowywane. W przyszłości Asystent ma pozwolić abonentom Playa na zarządzanie kontem i stanem rozliczeń oraz uruchamianie nowych usług.

Na razie lista polskich usług, które współpracują z Asystentem, nie zachwyca. Wszystko wskazuje jednak na to, że będzie rozszerzana. Nie mogę się doczekać aż rozmawiając z telefonem będzie można zamówić jedzenie czy taksówkę.

Asystent nie działa po polsku ze wszystkimi kompatybilnymi aplikacjami

Asystent pozwala na głęboką integrację z apkami zainstalowanymi na telefonie, ale wymaga do zaangażowania ich twórców. Nawet jeśli apka współpracuje z usługą w innych językach.

Logo polskiego Asystenta Google
Logo polskiego Asystenta Google

Na razie rozmawiając z Asystentem w naszym języku można będzie sterować muzyką w Spotify oraz wysyłać wiadomości przez Whatsappa.

Do tego dochodzą oczywiście apki Google'a i producentów smartfonów

Nic nie stoi na przeszkodzie, by polecić Asystentowi włączenie latarki, wyłączenie Wi-Fi, wysłanie maila, sprawdzenie wydarzeń w kalendarzu, wskazanie drogi do najbliższego sklepu w Mapach czy odtworzenie filmu na YouTubie.

Asystent Google po polsku: pamiętajcie, że to dopiero początek

Na razie możliwości spolszczonego Asystenta - na tle angielskiego odpowiednika - nie zachwycają, ale Google wyraźnie podkreśla, że usługa stawia dopiero pierwsze kroki. Aby ją dopracować, Google potrzebuje zgromadzić odpowiednią ilość danych.

Paradoksalnie Asystent Google musi więc najpierw trafić do użytkowników, by prace nad nim mogły ruszyć pełną parą. Dobrze więc, że ten proces już się zaczął.

Prace nad polskim Asystentem nie trwały dotychczas zbyt długo

Google informuje, że za przygotowanie polskiej wersji wziął się ponad rok temu, a więc musiało to nastąpić długo po premierze w USA, która miała miejsce w połowie 2016 roku. W pracach udział brały zespoły z Polski, Stanów Zjednoczonych, Londynu czy Szwajcarii.

Publiczne testy, które ruszyły w październiku ubiegłego roku, objęły ok. 2000 osób. Jeśli więc dostaliście Asystenta wcześniej, możecie mówić o ogromnym szczęściu.

Na stronie Google'a znajdziecie listę przykładowych komend obsługiwanych przez Asystenta. Polecam też zapoznać się z wrażeniami Bolka z WP Tech po tygodniu korzystania oraz prezentacją wideo.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.