Były synonimem luksusu. Te komórki to prawdziwe relikwie lat 2000.

Były synonimem luksusu. Te komórki to prawdziwe relikwie lat 2000.19.06.2022 10:18
Źródło zdjęć: © Getty Images

Zanim smartfony z dotykowymi ekranami zdominowały rynek, producenci kombinowali na różne sposoby, by wyróżnić się w tłumie. Sporą popularnością cieszyły się projekty komórek tworzone we współpracy z luksusowymi markami. Dziś to już tylko relikty przeszłości, ale dzięki nim możemy zobaczyć, jak mocno zmieniła się branża na przestrzeni lat.

Cofnijmy zegarki do początku XXI wieku. Wtedy jeszcze nikt nie słyszał o iPhonie, a prym na rynku telefonów komórkowych wiodły takie marki jak Nokia czy Motorola. Oczywiście już wtedy miały konkurencję w postaci LG czy cieszącego się dziś ogromną popularnością Samsunga. Były to czasy, w których zobaczyliśmy również pierwsze komórki z aparatem czy dotykowym ekranem. Jednak prawdziwym wyznacznikiem luksusu były telefony stworzone we współpracy z domami mody takimi jak Prada, Versace, Giorgio Armani czy Dolce&Gabbana.

W ciągu ostatnich lat telefony ponownie zaczęły być kojarzone z modą, ale jako akcesoria. Jednak przed ponad dwudziestoma laty, same w sobie były produktami drogich marek naznaczone wymownymi logotypami. A zatem, aby przypomnieć sobie zupełnie inne status quo, oto pięć najbardziej niedorzecznych połączeń między modą a telefonem komórkowym, które mogły powstać tylko w latach 2000.

Baby Phat Motorola i833 od Kimory Lee Simmons

Źródło zdjęć: © Motorola
Źródło zdjęć: © Motorola

W czasach przed erą Kardashianek, Kimora Lee Simmons była wspaniałą modelką, bizneswoman, filantropką i projektantką mody. Marka Baby Phat Simmons – wprowadzona na rynek w 1999 roku – była jedną z najbardziej udanych marek odzieży damskiej prowadzonych przez celebrytki. Nie dziwi więc, że Simmons w 2004 roku współpracowała z Motorolą przy tworzeniu olśniewającego modelu popularnej już słuchawki i833 – z prawdziwymi 0,4 karatowymi diamentami. W wydanym wówczas komunikacie prasowym Simmons powiedziała: "Zaprojektowałam ten telefon dla kobiet, które tak jak ja kochają różowy kolor, kochają diamenty i chcą się wyróżniać w modzie". Różowa komórka kosztowała 699 dolarów.

Motorola Dolce & Gabbana xRAZR V3i

Źródło zdjęć: © Motorola
Źródło zdjęć: © Motorola

Pozłacana Motorola Razr firmy Dolce & Gabbana kosztowała 1 100 dol. i została wydana w 2005 roku. Komórka z klapką jest dziś śmiesznie niedorzeczna i wygląda, jakby została dotknięta przez samego Midasa. Wyprodukowano tylko 1000 sztuk, które były dostępne wyłącznie w butikach D&G. Do każdego telefonu dołączony był preinstalowany klip wideo ilustrujący 20 lat historii D&G – a więc w zasadzie reklama.

Prada LG

Źródło zdjęć: © Prada LG
Źródło zdjęć: © Prada LG

Prada LG pojawił się w maju 2007 roku i był pierwszym na świecie telefonem z pojemnościowym ekranem dotykowym i w zasadzie stanowił wzór dla iPhone'a firmy Apple, który pojawił się na rynku kilka miesięcy później. Oprócz srebrnego logo "Prada", nie jest tak naprawdę jasne, w jaki sposób słuchawka różniła się od innych telefonów LG. Niemniej jednak, były to lata 2000 i przedrostek "designerski" przeważał nad zaletami jakichkolwiek znaczących wysiłków w zakresie wzornictwa. LG Prada sprzedała się w liczbie ponad 1 miliona sztuk za 777 dol. każda, a w następnym roku pojawił się kolejny model z wysuwaną klawiaturą QWERTY.

Gold Diamond Nokia 8800 - Nokia 8800 Versace Limited Edition

Nokia 8800 już w 2007 roku była uważana za telefon luksusowy – miała wysokiej klasy mechanizm suwakowy na łożyskach kulkowych i dzwonki skomponowane przez wpływowego artystę nagrywającego Briana Eno. Wszystko, czego można było wtedy chcieć od telefonu komórkowego. Następnie pojawiła się wersja wykonana we współpracy z firmą Versace, której obudowę zanurzono w 18-karatowym złocie, a na jej przedniej części umieszczono laserowo wypaloną głowę Meduzy Versace. Za tak "oryginalny" telefon trzeba było zapłacić 2 049 dolarów.

Samsung Giorgio Armani P520

Źródło zdjęć: © Samsung
Źródło zdjęć: © Samsung

Zapowiedziany na pokazie Armaniego w 2007 roku telefon Samsung x Armani z klapką był kontynuacją linii "telefonów wielkości karty kredytowej" firmy, wyposażonych w aparat fotograficzny o rozdzielczości trzech megapikseli i haptyczne sprzężenie zwrotne. Komórka kosztowała 1 100 dolarów. W oświadczeniu Armaniego z 2007 roku czytamy: "W równym stopniu wyrażamy swoje osobiste zdanie za pomocą telefonów komórkowych, które nosimy, telewizorów, które mamy w naszych salonach, jak i butów, torebek, które nosimy, czy wyposażenia wnętrz, które wybieramy".

Konrad Siwik, dziennikarz Komókomanii

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.