CEO Motoroli: "Specyfikacja nie ma znaczenia"

CEO Motoroli: "Specyfikacja nie ma znaczenia"06.08.2013 10:00
Dennis Woodside (fot. idigitaltimes.co.uk)

W ubiegłym tygodniu w końcu zaprezentowano jeden z najbardziej oczekiwanych smartfonów tego roku, czyli Moto X. Jest to urządzenie kontrowersyjne, ponieważ kosztuje niemało, a ma niezbyt wyśrubowaną specyfikację. Czy to źle? Głos w tej sprawie zabrał Dennis Woodside, CEO Motoroli.

W ubiegłym tygodniu w końcu zaprezentowano jeden z najbardziej oczekiwanych smartfonów tego roku, czyli Moto X. Jest to urządzenie kontrowersyjne, ponieważ kosztuje niemało, a ma niezbyt wyśrubowaną specyfikację. Czy to źle? Głos w tej sprawie zabrał Dennis Woodside, CEO Motoroli.

Moto X w Stanach Zjednoczonych został wyceniony na 200 dolarów przy dwuletnim kontrakcie, czyli dokładnie tyle, za ile można nabyć smartfony z najwyższej półki cenowej, takie jak iPhone 5 czy Galaxy S4. Specyfikacja urządzenia obejmuje dwurdzeniowy procesor z zegarem 1,7 GHz oraz ekran o przekątnej 4,7 cala i rozdzielczości 720p - takie parametry miały flagowce sprzed kilkunastu miesięcy. Zewsząd słychać więc głosy niezadowolenia osób, które za tę cenę oczekiwałyby czegoś więcej.

[solr id="komorkomania-pl-174364" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3383,specyfikacja-nokii-lumia-1020-rozczaruje" _mphoto="lumia1020photos4-640-ver-3936f53.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4200[/block]

W rozmowie z redaktorami serwisu AllThingsD kilka słów na ten temat powiedział Dennis Woodside, CEO Motoroli. Podkreślił on, że najmłodsze dziecko Motoroli może nie ma takiej specyfikacji jak high-end, ale działa jak high-end - i to był główny cel koncernu. Słowo klucz to optymalizacja:

Skupiając się na optymalizacji, otrzymaliśmy dokładnie to, czego oczekiwaliśmy od tego urządzenia.

To tyle w kwestii wydajności smartfona. A co Woodside ma do powiedzenia na temat odejścia od mody na ekrany Full HD?

W porównaniu z rozdzielczością 720p - o ile nie masz sokolego wzroku - nie zauważysz różnicy.

Trudno się z jego słowami nie zgodzić. Pierwsi testerzy zgodnie potwierdzają zresztą, że Moto X cechuje się ponadprzeciętną płynnością, szybkością działania i wydajnością. Najgorsze w tym wszystkim jest jednak to, że Motorola próbując nas przekonać, że specyfikacja nie ma znaczenia, paradoksalnie udowadnia, że specyfikacja ma znaczenie (przynajmniej z punktu widzenia producentów).

Za każdym razem gdy pojawiają się wieści o kolejnych rdzeniach i gigabajtach RAM-u, wiele osób zgodnie twierdzi, że producenci powinni odstawić cyferki na rzecz optymalizacji. W końcu znalazł się koncern, który postanowił tak właśnie zrobić. Jaki jest efekt? Jego CEO musi się publicznie tłumaczyć.

[solr id="komorkomania-pl-159190" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3733,zdecydowanie-wybieram-jakosc-ekranu-nie-rozdzielczosc" _mphoto="nokia-lumia-920-vs-lumia-3f5462a.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4201[/block]

Nie zrozumcie mnie źle: oczywiście w pełni zgadzam z Woodside'em w tym, że specyfikacja nie ma najmniejszego znaczenia, o ile wydajność i funkcjonalność urządzenia stoją na wysokim poziomie. Jednocześnie jednak nie dziwię się konkurentom Motoroli, którzy niejako idą na łatwiznę i pakują do swoich smartfonów pierdyliony rdzeni. Takie coś po prostu się sprawdza, bo cyferki działają na konsumentów. Prosta zasada: jest popyt - jest podaż.

Źródło: AllThingsD

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.