Chrapkę na BlackBerry ma sporo firm

Chrapkę na BlackBerry ma sporo firm07.10.2013 08:00
fot. engadget.com

Pod koniec września wyszło na jaw, że konsorcjum, na którego czele stoi fundusz inwestycyjny Fairfax Financial, jest zainteresowane przejęciem firmy BlackBerry. Jeśli transakcja zostanie zrealizowana, będzie opiewała na kwotę 4,7 miliarda dolarów (9 dolarów za akcję). Na razie podpisano w tej sprawie wyłącznie list intencyjny, więc Kanadyjczycy wciąż mogą się rozglądać za bardziej korzystnymi ofertami. Chętnych, jak się okazuje, nie brakuje.

Agencja Reuters donosi, że lista potencjalnych nabywców BlackBerry jest imponująca. Figurują na niej takie firmy, jak SAP, Cisco, Intel, Google, LG i Samsung.

Są to koncerny stricte technologiczne, więc najpewniej główne obiekty ich zainteresowań to portfolio patentowe kanadyjskiego producenta, działalność związana z rentownym BlackBerry Enterprise Service oraz nowa linia produktów z platformą BlackBerry 10.

[solr id="komorkomania-pl-190554" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/2952,blackberry-z30-zaprezentowany-przecietny-smartfon-w-ponadprzecietnej-cenie" _mphoto="blackberry-z30-190554-24-f39371c.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4545[/block]

Takim firmom, jak SAP, Cisco, Intel i Google, z pewnością najbardziej zależy na serwerowych rozwiązaniach wchodzących w skład BlackBerry Enterprise Service. Zdaje się jednak, że najwięcej na przejęciu mógłby zyskać... Samsung.

Na początku roku południowokoreański gigant zaprezentował usługę KNOX, czyli kompleksowy system zabezpieczeń dla przedsiębiorstw i od niedawna dla klientów indywidualnych. Nie jest tajemnicą, że największym konkurentem Samsunga na tym polu jest właśnie BlackBerry, które nie tylko wciąż radzi sobie całkiem nieźle, ale też zamierza wycofać się z rynku konsumenckiego, by jeszcze bardziej skupić się na klientach biznesowych. Przejęcie konkurenta mogłoby być zatem najszybszym i na dłuższą metę najtańszym sposobem na wygranie tej bitwy.

[solr id="komorkomania-pl-185147" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3117,blackberry-world-ma-ponad-120-tys-aplikacji-z-czego-13-od-jednej-firmy" _mphoto="thorstenheins-116371-252-58f2d3d.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4546[/block]

Informacje opublikowane przez agencję Reuters, choć wiarygodne, nie zostały jeszcze przez nikogo oficjalnie potwierdzone. Przedstawiciele większości wspomnianych firm odmówili udzielenia komentarza w tej sprawie (wyjątkiem jest Samsung, który nie zdążył jeszcze odpowiedzieć). Trzeba zatem poczekać na rozwój wydarzeń.

Źródło: ReutersPhone Arena

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.