Mniej biznesowy BlackBerry

Mniej biznesowy BlackBerry

blackberry
blackberry
Kira Czarczyńska
25.02.2009 08:20, aktualizacja: 25.02.2009 09:20

Jak twierdzi RIM, firma na razie nie odczuwa zbyt dotkliwie skutków kryzysu gospodarczego (choć analitycy rynku akurat twierdzą, że sprzedaż BB spada - ale kto by wierzył analitykom...). Szykuje się jednak do subtelnej ale wyraźnej zmiany swojej polityki marketingowej: do urządzeń BlackBerry, kojarzących się dotąd raczej głównie z sektorem średnich i dużych przedsiębiorstw, zachęcani będą teraz klienci indywidualni.

Jak twierdzi RIM, firma na razie nie odczuwa zbyt dotkliwie skutków kryzysu gospodarczego (choć analitycy rynku akurat twierdzą, że sprzedaż BB spada - ale kto by wierzył analitykom...). Szykuje się jednak do subtelnej ale wyraźnej zmiany swojej polityki marketingowej: do urządzeń BlackBerry, kojarzących się dotąd raczej głównie z sektorem średnich i dużych przedsiębiorstw, zachęcani będą teraz klienci indywidualni.

Zmiana strategii marketingowej nie będzie się wbrew pozorom wiązała z drastycznie innym klientem docelowym. Jak mówił w Barcelonie Paul Lucier, wiceprezes Reseach In Motion - już w tej chwili około 45% wszystkich użytkowników BlackBerry to klienci indywidualni.

Sam proces sprzedaży również pozostanie podobny, jak w chwili obecnej: nadal związane z tym zadania realizować mają współpracujący z RIM operatorzy telefonii komórkowej. Jest to zresztą o tyle sensowne, że pełne korzystanie z pełni możliwości urządzeń serii BlackBerry i tak wymaga włączenia usługi BlackBerry przez operatora; z drugiej zaś strony, łączenie reklam BB i swojej sieci jest korzystne również dla GSM-ów.

Urządzenia BlackBerry trafiły na rynek niemal 10 lat temu, a używane w nich rozwiązania i technologie są nadal dynamicznie rozwijane. Klienci indywidualni również zdążyli je docenić - posunięcie marketingowe RIM może być więc całkiem niezłym remedium na problemy wynikające z kryzysu.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)