Polaków omija wielkie udogodnienie. Dlaczego Google nie weźmie się porządnie za promocję i dystrybucję Chromecastów?

Polaków omija wielkie udogodnienie. Dlaczego Google nie weźmie się porządnie za promocję i dystrybucję Chromecastów?23.04.2018 11:18
Chromecast - przydatny gadżet, który zwiększy możliwości telewizora
Źródło zdjęć: © Google

Jeśli wejdziesz do dowolnego marketu z elektroniką w USA, Niemczech czy Wielkiej Brytanii, prawdopodobnie jedną z pierwszych rzeczy, które zobaczysz, będzie stos Chromecastów. Mija 5 lat od premiery urządzenia, a tego typu widoki nie są spotykane w Polsce, co nie przestaje mnie dziwić.

Chromecasty - urządzenia umożliwiające bezprzewodowe przesyłanie do telewizora treści wideo z internetu - sprzedają się jak świeże bułeczki. W październiku 2017 Google chwalił się, że sprzedaż urządzeń z tej rodziny przekroczyła 55 milionów, z czego 25 milionów rozeszło się w ciągu 15 ostatnich miesięcy.

Google sprzedaje więc średnio 1,6 mln Chromecastów miesięcznie. Ponad 55 tys. dziennie. Blisko 40 na minutę.

To rewelacyjne wyniki jak na wciąż dość świeżą kategorię produktów. Nic więc dziwnego, że ulokowane zazwyczaj przy kasach koszyki z Chromecastami zdążyły się już wpisać w krajobraz zachodnich sklepów. Jestem przekonany, że podobnie mogłoby to wyglądać w Polsce, choć Google'owi specjalnie na tym nie zależy.

Korzystanie z Chromecasta w Polsce nie sprawia żadnych problemów

Technologia Google Cast współpracuje z wieloma działającymi na polskim rynku usługami takimi jak YouTube, Netflix, HBO Go, Spotify czy ShowMax.

Chromecast, Źródło zdjęć: © Google
Chromecast
Źródło zdjęć: © Google

Mowa tylko tylko o aplikacjach na telefon, a przecież obraz można przesyłać też z przeglądarki na komputerze. Wówczas do listy tej dochodzą chociażby polskie serwisy VOD jak Player, Ipla czy TVP VOD.

Sam od kilku lat multimedia na telewizorze w 90 proc. przypadków oglądam właśnie w taki sposób - inicjując połączenie z Chromecastem z poziomu telefonu lub przez głośnik Google Home. Wygodniej już się chyba nie da.

Chromecast w polskich sklepach - niby jest, ale jakby go nie było

Z kupnem Chromecasta w sklepach internetowych wielkich problemów nie ma. Gorzej ze sklepami stacjonarnymi. Przejrzałem oferty kilku popularnych sieciówek i wygląda to tak:

  • RTV Euro AGD - Chromecastów nie ma w ogóle;
  • MediaExpert - sklep ma w ofercie tylko najdroższy model Ultra ze wsparciem dla rozdzielczości 4K, ale w całej Wielkopolsce można go znaleźć tylko w jednym salonie;
  • Saturn - Chromecast drugiej generacji jest dostępny, ale nie ma go na stanie w żadnym salonie w promieniu 100 kilometrów od Poznania.
  • Media Markt - dość duża dostępność w różnych salonach w Polsce;
  • x-kom - duża dostępność w różnych salonach w Polsce;
  • Komputronik - dostępność Chromecasta 2 w ponad 50 polskich miastach.

Szału nie ma, ale ciężko winić za to sklepy. Nie ma popytu, nie ma podaży. A brak podaży wynika prawdopodobnie z faktu, iż większość Polaków nie ma pojęcia o tym, że takie urządzenie istnieje i do czego służy.

Chromecast aż się prosi o szeroką promocję

Chromecast - podobnie jak wszystkie pozostałe produkty Google'a - nie jest dostępny w Polsce w oficjalniej dystrybucji. Sklepy same go importują, ale - co zrozumiałe - nie biorą na siebie jego promowania. Świadomi jego istnienia konsumenci zamówią go sobie przez internet, a tych nieświadomych nie skusi wyeksponowane w sklepie pudełko z urządzeniem o dziwnym wyglądzie i jeszcze dziwniejszej nazwie.

Chromecast, Źródło zdjęć: © Google
Chromecast
Źródło zdjęć: © Google

Zwiększeniem świadomości musiałby się zająć Google, a ten na razie nie myśli o dystrybuowaniu swoich produktów w Polsce. O ile jednak jestem w stanie zrozumieć przyczyny w przypadku smartfonów Pixel czy głośników Home (to produkty mocno powiązane z nierozumiejącym jeszcze języka polskiego Assistantem), o tyle Chromecast jest nad Wisłą w 100 proc. funkcjonalny.

Polaków omija przez to wielkie udogodnienie

Widzę po moich znajomych, że większość ogląda YouTube'a czy Netfliksa z poziomu apek wbudowanych w telewizor. Interfejsy Smart TV działają często topornie i wymagają mozolnego wprowadzania znaków z użyciem pilota i klawiatury ekranowej. Koszmar.

Polecam Chromecasta każdemu (używają go nawet moi dziadkowie) i chyba nigdy nie słyszałem, by ktoś nie był z niego zadowolony. To jeden z najlepszych technologicznych zakupów, jakich można dokonać. Chromecast jest przydatny, wygodny w użytkowaniu i - co najważniejsze - tani.

Chromecast to prosty i tani sposób na strumieniowanie wideo, Źródło zdjęć: © Google
Chromecast to prosty i tani sposób na strumieniowanie wideo
Źródło zdjęć: © Google

To prawdopodobnie najlepszy i najtańszy sposób, by "usmartowić" stary, nieinteligentny telewizor i dać mu drugie życie. W polskiej dystrybucji Chromecasta można dostać już za ok. 170 zł. To dużo mniej niż ceny przystawek z Androidem TV.

Kto wie, może po zbliżającym się debiucie polskiego Assistanta Google zacznie się interesować naszym rynkiem, w efekcie czego Chromecast wyruszy na podbój serc Polaków.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.