Co 10 Brytyjczyk, nie korzysta z komórki do dzwonienia

Co 10 Brytyjczyk, nie korzysta z komórki do dzwonienia17.07.2009 15:15
texting
Sabina

Tylko do czego - pewnie zapytacie? Otóż do SMSowania i gadania przez fora czy Twittera. Zwykła rozmowa - już nawet nie twarzą w twarz ale ustami w ucho jest passè. Zawsze mi się wydawało, że im tańsze rozmowy, tym więcej osób dzwoni, mniej bowiem zajmuje czasu wybranie numeru niż wystukanie SMS'a - ale jak widać była w błędzie (nie pierwszy i nie ostatni zapewne raz).

Przeciętny Brytyjczyk, wg badań uSwitch, wysyła 67 wiadomości SMS miesięcznie - no to jeszcze nie jakieś nadmierne szaleństwo. Za to 58% dzwoni ze swojej komórki nie częściej niż raz dziennie, z czego 44% nie robi nawet tego, zadowalając się tylko tekstowaniem. Coś mi się te wyniki wydają nieco dziwne ...

Tylko do czego - pewnie zapytacie? Otóż do SMSowania i gadania przez fora czy Twittera. Zwykła rozmowa - już nawet nie twarzą w twarz ale ustami w ucho jest passè. Zawsze mi się wydawało, że im tańsze rozmowy, tym więcej osób dzwoni, mniej bowiem zajmuje czasu wybranie numeru niż wystukanie SMS'a - ale jak widać była w błędzie (nie pierwszy i nie ostatni zapewne raz).

Przeciętny Brytyjczyk, wg badań uSwitch, wysyła 67 wiadomości SMS miesięcznie - no to jeszcze nie jakieś nadmierne szaleństwo. Za to 58% dzwoni ze swojej komórki nie częściej niż raz dziennie, z czego 44% nie robi nawet tego, zadowalając się tylko tekstowaniem. Coś mi się te wyniki wydają nieco dziwne ...

W poprzednio cytowanym badaniu twierdzono że przeciętna Brytyjka wykonuje i odbiera około 20 rozmów telefonicznych dziennie. Gdyby te dane połączyć, można by wysunąć wniosek, że przeciętny Brytyjczyk dotyka swojego telefonu dwa razy do roku. Chyba żeby uznać spędzanie czasu na Facebooku i innych Twitterach za komunikowanie się.

Tak czy siak, telefon służy juz nie tylko do komunikacji z jedną osobą na raz, ale z wieloma - czyżby wynikało to z chęci oszczędzenia czasu? Zamiast pisać każdemu o tym, że jutro jadę na urlop wrzucam to w Tweetera i za jednym zamachem powiadamiam pół świata? Jest to jakaś metoda, choć chyba nieco bezosobowa.

A wy - wolicie dzwonić czy SMS'ować? Czy komunikacja on-line byłaby Wam w stanie zastąpić komunikację "mówioną"?

Źródło: techradar.com

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.