Co za wpadka! Kupili smartfony za ponad 8000 zł, a Google niechcący anulował zamówienia

Co za wpadka! Kupili smartfony za ponad 8000 zł, a Google niechcący anulował zamówienia26.06.2023 17:14
Nie wszyscy dostaną Pixel Folda na czas
Źródło zdjęć: © Google

Pixel Fold jest na dobrej drodze, by zaliczyć jeden z najgorszych startów sprzedaży w historii smartfonów.

Choć pierwszy składany smartfon Google'a - Pixel Fold - ujrzał światło dzienne już na początku maja, start sprzedaży zaplanowany jest dopiero na 27 czerwca.

Wcześniej Google uruchomił przedsprzedaż, w ramach której użytkownicy mieli dostać w prezencie zegarek oraz otrzymać swoje zamówienia w pierwszej kolejności. No właśnie - mieli.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Pixel Fold: Google anuluje zamówienia w wyniku błędu i rozkłada ręce

Użytkownik reddita o nicku Xenos360 podzielił się historią zakupu smartfonu Pixel Fold ze sklepu Google Store. A konkretnie próby zakupu.

Mimo złożenia zamówienia w przedsprzedaży, na stronie Google'a widoczny ma być komunikat o jego anulowaniu z powodu "niezgodności z warunkami sprzedaży". Internauta jest jednak pewien, że problem nie leży po stronie banku, gdyż opłata weryfikacyjna miała zostać pobrana prawidłowo, a kwota transakcji bezproblemowo zamrożona.

Pod wspomnianym postem pojawiło się sporo komentarzy osób, które miały napotkać na podobne problemy. Z ich relacji wynika ponadto, że Google nie rozesłał żadnych maili z informacją o anulowaniu zamówienia, bo ta widoczna jest ponoć jedynie w zakładce "szczegóły zamówienia" na stronie sklepu. Można więc przypuszczać, że część klientów nawet jeszcze nie wie, że nie otrzyma swoich smartfonów.

Internauta Refgen po kontakcie ze wsparciem technicznym Google Store miał otrzymać informację, że zamówienia niektórych klientów zostały anulowane w wyniku błędu. Pracownicy supportu zalecają ponoć ponowne złożenie zamówienia, ale i tu pojawia się problem.

Osoby, które zamówiły Pixel Folda w przedsprzedaży jako pierwsze, miały otrzymać swoje smartfony pod koniec czerwca. Aktualnie szacowany termin dostawy to nieprecyzyjne widełki między 30 sierpnia a 7 września. Internauta Refgen relacjonuje, że podczas rozmowy z supportem próbował wynegocjować przesunięcie nowego zamówienia na początek kolejki, ale bezskutecznie.

Innymi słowy - w ramach podziękowania za złożenie zamówienia kilka tygodni przed startem sprzedaży, Google oferuje swoim najwierniejszym klientom wysyłkę z ponad 2-miesięcznym opóźnieniem.

Jakby tego było mało, część osób nie jest nawet w stanie złożyć nowego zamówienia. Ich konta oznaczone są jako "weryfikowane", a możliwość składania zamówień podczas weryfikacji jest wstrzymana.

Przypomnijmy, że Pixel Fold to smartfon wyceniony na 1899 euro, czyli równowartość ponad 8400 zł. A nie brakuje osób, które zamówiły więcej niż jeden egzemplarz.

To jeden z nielicznych momentów, w których można się cieszyć, że sklep Google Store funkcjonuje w Polsce, więc te problemy nie dotyczą mieszkańców naszego kraju.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.