Corning wreszcie dopiął swego. Nowe Gorilla Glass odporne jak szkło szafirowe

Corning wreszcie dopiął swego. Nowe Gorilla Glass odporne jak szkło szafirowe07.02.2015 11:15
Jan Blinstrub

Apple podgrzało atmosferę przed premierą ostatnich iPhone’ów i choć szafirowe szkło ostatecznie nie znalazło się w ich specyfikacjach, wielu użytkowników czeka na moment, kiedy będzie ono powszechnie dostępne. Wielu, ale na pewno nie prezes Corninga.

Szafirowe szkło jest solą w oku Corninga. Firma od lat przekonuje, że nie jest ono dobrym rozwiązaniem. Marketingowcy jednym ciągiem wymieniają przewagi Gorilla Glass nad szkłem szafirowym: jest tańsze w produkcji, pozwala na tworzenie tańszych tafli, ma lepszą przepuszczalność, radyklanie niższą wagę i – co najważniejsze – jest mniej kruche.

Jak bardzo jednak by się nie starali, jednej zalety szafiru nie mogą przykryć pięknymi słowami. Ma on 9 w skali Mohsa, co oznacza, że niewiele jest materiałów, które mogą go porysować. Szkło Corninga, choć bardzo odporne, ma twardość niższą o 0,5-1 punkt od kwarcu (7 w skali Mohsa). Znaczy to ni mniej ni więcej, że jego powierzchnię mogą uszkodzić pył i piasek – główni winowajcy większość porysowań.

Zdaje się jednak, że z problem, z którym nie mogli poradzić sobie specjaliści od marketingu ostatecznie rozwiązali inżynierowie. Wczoraj na spotkaniu dla inwestorów prezes Corninga zapowiedział Project Phire. Sama nazwa sugeruje co jest jego przedmiotem. Żeby jednak nie było wątpliwości, James Clappin doprecyzował:

James P. Clappin - Prezes Corning Glass Technologies:

Mówiliśmy wam w zeszłym roku, że szafir ma świetną odporność na zarysowania, ale słabo radzi sobie z upadkami. Coż, zrobiliśmy produkt, który oferuje tę samą co Gorilla Glass 4 odporność na uderzenia i upadki, ale przy odporności na zarysowania zbliżonej do szkła szafirowego.

Trudno powiedzieć, co dokładnie oznacza „odporność zbliżona do szafiru” ale w zupełności wystarczy, by nowy produkt miał twardość 7,5 w skali Mohsa, by piasek mu nie zagrażał. A to oznaczałoby, że dopłacanie do modeli ze szkłem szafirowym, które jest dość kruche, mijałoby się z celem.

Nowy materiał ma trafić do sprzedaży jeszcze w tym roku. Możemy spodziewać się, że będą wykorzystywać go flagowce, które zadebiutują w drugiej połowie 2015 roku.

źródło: Cnet

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.