Oczekiwania vs rzeczywistość, czyli dlaczego nie warto ufać wszystkim start-upom

Oczekiwania vs rzeczywistość, czyli dlaczego nie warto ufać wszystkim start-upom01.12.2014 12:20
Ring
Źródło zdjęć: © YouTube

Crowdfunding to bez wątpienia świetna idea. Dzięki pieniądzom płynącym od użytkowników kreatywni i zdolni ludzie mogą zdobyć środki na rozwój swoich - często naprawdę wspaniałych - projektów, a sami konsumenci mają na nie realny wpływ. Niestety zjawisko to ma również swoją ciemną stronę.

Fundamentem crowdfundingu jest zaufanie. Od strony technicznej często jest to bowiem po prostu płacenie za produkt, który jeszcze nie powstał. Problem w tym, że otwiera to drogę do nadużywania zaufania, bo jeśli dostaję pieniądze zanim w ogóle wezmę się za robienie tego, co właśnie sprzedałem, to po co mam się starać?

Oczywiście zamyka mi to drogę do dalszego rozkwitu interesu. Jeśli jednak na starcie zażyczyłem sobie kilkuset tysięcy dolarów na rozwój projektu, to spokojnie wystarczy mi to na przygotowanie czegoś na odwal, a na koncie zostanie suma, której zdobycie w uczciwy sposób byłoby znacznie trudniejsze.

Niestety nadużywanie zaufania w crowdfundingu nie jest czysto hipotetycznym scenariuszem, lecz faktem. Takiego zaufania dopuścił się start-up Logbar, który za 250 000 dolarów obiecywał stworzenie rewolucyjnego pierścienia umożliwiającego sterowanie za pomocą gestów urządzeniem mobilnym oraz domową elektroniką. Zobaczcie tylko, jak obiecująco prezentowało się wideo promocyjne.

Ring Shortcut Everything You Need - The New Technology By Logbar Inc 2014

Co z tego wyszło? Snazzy Labs miał okazję przyjrzeć się gotowemu produktowi. Ten jest nieporównywalnie większy i brzydszy od pierścienia z materiałów promocyjnych. Czy nadrabia to funkcjonalnością? Nie. Przypominam, że Ring w założeniu miał pozwolić użytkownikowi na wykonywanie niektórych czynności bez konieczności wyjmowania telefonu z kieszeni. Tymczasem aplikacja odpowiedzialna za jego obsługę nie działa w tle! Aby więc zrobić cokolwiek za pomocą pierścienia należy każdorazowo wyciągnąć telefon z kieszeni, odblokować ekran, uruchomić aplikację Ring, sparować pierścień ze smartfonem i dopiero wtedy wykonać gest. Takie coś totalnie mija się z celem.

Już takie rozwiązanie jest fatalne, ale to jeszcze nie koniec złego. Twórcy zapewniali, że Ring będzie tak precyzyjny, iż pozwoli na "rysowanie" liter w powietrzu i wprowadzanie w ten sposób tekstu. Tymczasem - jak donosi Snazzy Labs - pierścień rozpoznaje nie więcej niż 5-10% gestów. To zresztą i tak nieistotne, bo cały proces jest tak bardzo skomplikowany, że nawet gdyby rozpoznawanie gestów działało perfekcyjnie, to Ring nie nadawałby się absolutnie do niczego.

Worst Product Ever Made: Ring by Logbar

Nikt przy zdrowych zmysłach nie mógł nawet uważać, że tak (nie)działający gadżet ułatwi komukolwiek jakąkolwiek czynność. Cała sprawa nie pozostawia zatem żadnych złudzeń - użytkownicy Kickstartera zostali perfidnie oszukani. Oszukani na 880 998 dolarów, bo właśnie tyle na konto projektu przelali konsumenci, których zaufanie udało się zdobyć.

Najgorsze jest to, że Logbar - wybaczcie kolokwialne wyrażenie - spuścił w kiblu zaufanie nie tylko do siebie, ale i wszystkich crowdfundingowych projektów. Myślicie, że ktoś, kto zapłacił niemal 185 dolarów za coś takiego będzie skłonny zaufać innemu - być może uczciwemu - start-upowi? Nie sądzę.

Źródło: Snazzy Labs

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.