Czy wprowadzenie opłat za przeniesienie numeru zaszkodzi klientom?

Czy wprowadzenie opłat za przeniesienie numeru zaszkodzi klientom?18.07.2011 17:30
UKE chce opłat za przeniesienie numeru
Kira Czarczyńska

Obecnej szefowej Urzędu Komunikacji Elektronicznej zawdzięczamy spore obniżki kosztów korzystania z komórek. Dość zaskakująca jest więc informacja, że to właśnie UKE chce wprowadzić... opłaty za przenoszenie numeru. I to całkiem spore, bo przekraczające 25 zł. Na szczęście to nie my mamy płacić, tylko operator.

Skąd pomysł UKE dotyczący wprowadzenia opłat?

Operatorzy w ramach walki o klienta organizują od pewnego czasu specjalne promocje dla osób, które przenoszą do nich swój numer z innej sieci. Ponieważ Polak potrafi, zdarza się kupowanie starterów którejś z sieci tylko po to, żeby zaraz potem przenieść przypisany do niego numer do innego operatora i skorzystać z promocyjnych warunków za zmianę dostawcy usług telekomunikacyjnych.

Zjawisko znane jako wirtualne przeniesienia staje się coraz bardziej popularne. Zwłaszcza, że wyemigrowanie z tak zdobytym numerem do docelowego operatora jest bezpłatne i błyskawiczne - wszystko trwa tylko jeden dzień.

Opłata miałaby ukrócić tego typu praktyki. UKE rozważa wprowadzenie dla operatorów, do których przenoszony jest dany numer z innej sieci, opłaty w wysokości ponad 25 zł netto. Taki zapis znalazł się w projekcie decyzji określającej warunki współpracy w zakresie hurtowych rozliczeń usługi przeniesienia numeru.

Operatorzy są jednak przeciwni temu rozwiązaniu.

Stanowisko sieci Play (wiadomość przesłana do UKE):

[...] wprowadzenie obowiązku prowadzenia rozliczeń pomiędzy operatorami z tytułu przenoszenia numerów co do zasady doprowadzi do negatywnych skutków dla użytkowników końcowych [...]

Istnieje bowiem wysokie prawdopodobieństwo, że obowiązek uiszczania przez operatora-biorcę na rzecz operatora-dawcy opłat z tytułu przenoszenia numerów w szczególności spowoduje podniesienie detalicznych cen za usługi telekomunikacyjne i wycofywanie się operatorów z utrzymywania atrakcyjnych ofert usług dla klientów, którzy przenoszą numery do ich sieci.

Można powiedzieć, że dla Play jest to po prostu szczególnie niekorzystne, ponieważ właśnie do tej sieci przenosi się w tej chwili najwięcej użytkowników. Z opinią tą zgadzają jednak się także Mobyland, Aero2 i Cyfrowy Polsat.

Czy rzeczywiście tak będzie?

Opłata, nawet w wysokości 25 zł, to i tak niewielki ułamek zysku, jaki operatorzy osiągają z tytułu przechodzenia do nich klientów z innych sieci. Trudno mimo wszystko podejrzewać, że zrezygnują z pozyskania abonenta płacącego kilkadziesiąt złotych miesięcznie tylko dlatego, że do kosztów jego przekonania do zmiany sieci dojdzie 25 zł. Prawdopodobnie więc oferty promocyjne pozostaną, może tylko nieco bardziej okrojone niż obecnie.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.