Przeniesienie numeru w jeden dzień?
15.09.2008 06:00, aktual.: 15.09.2008 08:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przenoszenie aktualnie posiadanego i używanego numeru telefonu do innego operatora miało być w założeniu usługą, dzięki której zwiększy się konkurencyjność na rynku GSM. Wielu użytkowników nie rezygnowało dotąd z usług swojego operatora tylko dlatego, ze ich numer był dla nich zbyt cenny, żeby zmienić go na inny. Kiedy jednak weszła w życie możliwość zmiany dostawcy bez utraty numeru - okazało się, że zniechęca do tego sam czas oczekiwania...
Przenoszenie aktualnie posiadanego i używanego numeru telefonu do innego operatora miało być w założeniu usługą, dzięki której zwiększy się konkurencyjność na rynku GSM. Wielu użytkowników nie rezygnowało dotąd z usług swojego operatora tylko dlatego, ze ich numer był dla nich zbyt cenny, żeby zmienić go na inny. Kiedy jednak weszła w życie możliwość zmiany dostawcy bez utraty numeru - okazało się, że zniechęca do tego sam czas oczekiwania...
Zmienić operatora z zachowaniem dawnego numeru telefonu można już w wielu krajach. U nas teoretycznie też - w praktyce jednak nadal chętnych nie jest wielu. Powód w prostych słowach podaje Gazeta Wyborcza: przeniesienie numeru komórkowego w usługach przedpłaconych trwa do siedmiu dni. W przypadku abonentów okres ten w praktyce wynosi od 30 do nawet ponad 60 dni.
Resort infrastruktury zamierza znacznie skrócić czas oczekiwania na uruchomienie starego numeru w nowej sieci GSM. Konkretnie - jeśli abonent sobie tego życzy, nawet do jednego dnia. Przeniesienie numeru ma być także możliwe dla klientów, którzy podpisali ze swoim obecnym operatorem umowy terminowe; zapłacić jednak będą i tak musieli karę za zerwanie dotychczas obowiązującej.
Zgodnie z projektem zmian rozporządzenia w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych w części dotyczącej przenoszenia numeru, przerwa w świadczeniu usług komórkowych nie będzie mogła być dłuższa niż 3 godziny. Jej wydłużenie będzie możliwe tylko za zgodą klienta, sama przerwa zaś ma mieć miejsce między godziną 0.00 a 3.00 w nocy.