Dobra zmiana w Androidzie 11. Google niechcący naprawił Wear OS

Dobra zmiana w Androidzie 11. Google niechcący naprawił Wear OS29.12.2020 16:18

Kupno zegarka z Wear OS-em ponownie nabiera sensu.

Nie jest wielką tajemnicą, że Wear OS nigdy nie odniósł zbyt spektakularnego sukcesu. Zarówno Google, jak i twórcy aplikacji traktują tę platformę mocno po macoszemu.

Użytkownicy Wear OS-u od lat skarżą się na problemy z Messengerem. Facebook już w okolicach 2016 roku wstrzymał rozwój zegarkowej aplikacji. Ta po kilku aktualizacjach systemu przestała się uruchamiać, a kilka tygodni temu została usunięta ze Sklepu Play całkowicie. Efekt? Jako że Messenger wykorzystuje własny system powiadomień, bez odpowiedniej aplikacji na zegarku nie wyświetla ich prawidłowo.

Bez apki Wear OS potrafił przechwycić z Messengera jedynie ostatnią wiadomość. Prowadzi to do kuriozalnej sytuacji, gdy mając na ręku zegarek, którego główną funkcją jest wyświetlanie powiadomień, należy wyciągnąć z kieszeni telefon, by odczytać wiadomości.

To problem o tyle poważny, że Messenger jest jednym z najpopularniejszych komunikatorów na świecie i dla wielu osób - w tym dla mnie - głównym kanałem komunikacji.

Android 11 rozwiązuje problem z wiadomościami z Messengera na Wear OS

Jedną z kluczowych nowości w Androidzie 11 jest przeprojektowany system notyfikacji. Teraz powiadomienia z komunikatorów są faworyzowane, zawsze wyświetlane na szczycie listy i zawierają wszystkie ostatnie wiadomości od danego kontaktu.

Android 11 wyświetla powiadomienia z komunikatorów w inny sposób
Android 11 wyświetla powiadomienia z komunikatorów w inny sposób

Jako że Wear OS zaciąga powiadomienia bezpośrednio z telefonu, zmiana ta wpłynęła także na sposób ich wyświetlania na zegarku. Notyfikacje z Messengera (i innych komunikatorów) pojawiają się na samej górze i zawierają komplet ostatnich wiadomości. Niestety wciąż nie zawierają zdjęć, ale i tak jest o niebo lepiej niż było dotychczas.

Kolejnym usprawnieniem jest fakt, że powiadomienia nie znikają od razu po udzieleniu odpowiedzi z poziomu zegarka. Teraz można kilkakrotnie odpowiedzieć na tę samą notyfikację, wysyłając tym samym kilka wiadomości z rzędu.

Oczywiście zmiany te nie dotyczą wyłącznie Wear OS-u, ale i potencjalnie wszystkich zegarkowych systemów, które nie do końca radziły sobie z wyświetlaniem powiadomień z komunikatorów.

Czy Google wprowadził te zmiany celową z myślą o smartwatchach? Biorąc pod uwagę, jak opieszale firma rozwija platformę Wear OS - nie sądzę. Raczej jest to po prostu przyjemny efekt uboczny przeprojektowania samego Androida.

Zobacz również:

Wybierz najlepsze sprzęty technologiczne tego roku i wygraj 5 tys. złotych! Wejdź na imperatory.wp.pl i zagłosuj.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.