Duże zmiany na Instagramie. Oś czasu dostosowana do użytkownika

Duże zmiany na Instagramie. Oś czasu dostosowana do użytkownika16.03.2016 13:04
Źródło zdjęć: © pexels.com
Łukasz Skałba

Instagram należący do Facebooka nie stoi w miejscu. Kilka miesięcy temu, zmieniło się coś, co było jego znakiem rozpoznawczym - proporcje zdjęć. Wkrótce zmieni się ich kolejność na osi czasu.

Do tej pory, serwis pokazywał użytkownikom zdjęcia w kolejności chronologicznej. Na samej górze widzieliśmy więc zdjęcia najnowsze, a im niżej zjeżdżaliśmy, tym posty były starsze - logiczne.

Problem w tym, że według twórców Instagrama, zazwyczaj omija nas około 70% treści, czyli widzimy zazwyczaj tylko 3 na 10 zdjęć opublikowanych przez osoby które obserwujemy, niezależnie od tego czy jest to coś wyjątkowo ciekawego, czy zwykły spam.

Programiści postanowili zmienić trochę podejście do tematu i już niedługo zdjęcia będą pokazywały się w zupełnie innej kolejności. Na samej górze aplikacja ma wyświetlać fotki spersonalizowane pod nas, czyli takie, które potencjalnie mogą nas zainteresować i takie, które pochodzą od osób, które mogą być dla nas ważne.

Niewątpliwie użytkownicy serwisu śledzą coraz więcej różnych osób, które z kolei wrzucają tam coraz więcej różnorodnych treści. Taka zmiana wyeliminuje więc sytuację w której zobaczysz 10 zdjęć jedzenia zupełnie nieznanych ci osób, a ominie cię pamiątkowa fotografia twojego ulubionego zespołu. To co najważniejsze zawsze będzie czekało na użytkownika na samej górze osi czasu. Co istotne, nadal wszystkie posty będą wyświetlane - zmieni się tylko ich kolejność, nie ilość.

W jaki sposób aplikacja będzie określać co może być dla nas ciekawe, a co mniej? Po naszych dotychczasowych lajkach oraz relacjach łączącymi nas z tymi których obserwujemy. Wydaje się to sensowne, bo na swoim przykładzie widzę, że swoje polubienia bardzo często uzależniam od autora postu, a nie tylko od samej jego treści.

Uważam że będzie to dobra zmiana, chociaż mi osobiście niezbyt potrzebna. W serwisie śledzę raczej mało osób, a co za tym idzie - prawie zawsze jestem ze wszystkim na bieżąco i nic mi nie umyka. Można powiedzieć, że sam sobie posegregowałem treści na osi czasu, zupełnie rezygnując z obserwowania mniej ważnych dla mnie osób (w ogóle co to za absurd, żeby obserwowanie kogokolwiek na Instagramie było ważne...). Zdaję sobie jednak sprawę, że większość Internautów śledzi setki użytkowników. W ich przypadku rozwiązanie to powinno sprawdzić się idealnie.

Warto wspomnieć, że Instagram jest jednym z nielicznych serwisów społecznościowych na których nadal panuje porządek chronologiczny. Na Facebooku już kilka lat temu na samym szczycie widzimy posty spersonalizowane pod nas, co (widzę po sobie) przyciąga uwagę użytkowników i zatrzymuje w serwisie średnio na dłużej.

Również Twitter ostatnio postanowił zmodyfikować kolejność wyświetlania treści, choć w tym momencie można samemu zdecydować, czy tweety mają być wyświetlane po kolei czy też w sposób bardziej spersonalizowany.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.