5 stworzonych przez Facebooka aplikacji, które okazały się ogromnymi niewypałami

5 stworzonych przez Facebooka aplikacji, które okazały się ogromnymi niewypałami13.06.2016 13:56

Facebook jest tworem, którego nie potrafię ogarnąć. Z jednej strony jest to największy społecznościowy serwis na świecie, który dzięki ogromnej bazie użytkowników jest niewyczerpanym źródłem danych na temat potrzeb internautów i panujących w sieci trendów. Jednocześnie Facebook zdaje się być jedynym gigantem, który potrzeb internautów i panujących w sieci trendów nie rozumie.

Wiecie, ile mobilnych aplikacji ma Facebook? Na chwilę obecną w samym tylko Google Play znajduje się ich 16, a sporo zostało uśmierconych. Ilu z nich używacie albo chociaż ile potraficie wymienić? No właśnie. Poza głównym klientem Facebooka, jedynym prawdziwym sukcesem Zuckerberga jest Messenger. O wiele łatwiej jest wymienić jego porażki.

Facebook Home

Facebook Home to androidowy launcher, który miał zastąpić domyślny interfejs Androida zdjęciami oraz wpisami pochodzącymi z osi czasu. Jego huczna premiera miała miejsce w pierwszej połowie 2013 roku, a prezentację prowadził sam Mark Zuckerberg. Firma nawiązała nawet współpracę z HTC, na mocy której powstał pierwszy smartfon z domyślnie zainstalowanym interfejsem Facebook Home - HTC First.

O smartfonie nie pamiętał nikt 5 minut po zakończeniu prezentacji, a i do używania launchera Facebook Home chętnych brakowało. Społecznościowy gigant próbował wskrzesić swoją apkę kilkakrotnie; a to dodając możliwość zaciągania zdjęć z Instagramu, a to zamieniając ją w ekran blokady działający rownocześnie z innymi launcherami. Ostatecznie jednak ambicje twórców przegrali nierówną walkę z brutalną rzeczywistością i Facebook Home bezpowrotnie zniknął ze Sklepy Play.

Slingshot

Gdy stworzony przez Evana Spiegela Snapchat zaczął zdobywać popularność, Facebook postanowił pójść po linii najmniejszego oporu i po prostu przejąć rosnącego konkurenta. Opierająca na kwotę 3 mln dolarów propozycja została jednak odrzucona, więc Zuckerberg zmuszony był wystawić własne działa w postaci konkurującej ze Snapchatem aplikacji Slingshot. Zaatakowała ona sklepy App Store oraz Google Play w czerwcu 2014 roku.

Facebook miał zatem aplikację o podobnych możliwościach i sporą bazę potencjalnych użytkowników. Pomyślano nawet o sprytnym mechanizmie, który pozwalał otworzyć otrzymane zdjęcie lub film dopiero po wysłaniu rozmówcy własnego materiału, co wymuszało na użytkownikach ciągłość komunikacji. Co zatem mogło być źle? Cóż, wszystko. Aplikacja była utrzymywana przy życiu jedynie przez 1,5 roku.

Riff

Nie od dziś wiadomo, że Facebook ma chrapkę na rynek wideo. Poza podjęciem prób konkurowania z YouTube'em, niebieski gigant wypuścił także osobną społecznościową aplikacją o nazwie Riff.

Był to społecznościowy edytor wideo, który pozwalał na współtworzenie filmów przez kilku użytkowników; każdy mógł dodać coś od siebie. Brzmi bezsensownie? I takie też było, bo Riff został uśmiercony pod koniec ubiegłego roku, czyli nieco ponad 8 miesięcy od powstania.

Rooms

Pod koniec 2014 roku Facebook postanowił ofiarować nieustannie inwigilowanym przez siebie internautom odrobinę prywatności. Jego darem była aplikacja Rooms.

Rooms pozwalał użytkownikom na zakładanie kanałów tematycznych i czatowanie z innymi internautami. Co przy tym istotne, całość miała się odbywać z zachowaniem anonimowości; do rejestracji nie było wymagane użycia ani konta na Facebooku, ani nawet podanie danych personalnych. Najwidoczniej jednak internauci nie pragną anonimowości tak bardzo, jak mogłoby się wydawać, bo "Pokoje" przetrwały raptem 14 miesięcy.

Notify

Notify jest agregatorem newsów, który informuje użytkowników o ważnych wydarzeniach związanych z jego zainteresowaniami. Kilka dni temu zostali oni poinformowani o planowanym uśmierceniu tej 7-miesięcznej usługi.

Cierpliwości, Facebooku. W końcu się musi udać...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.