Facebook chce być jak Prisma. Artystyczne wideo już wkrótce

Facebook chce być jak Prisma. Artystyczne wideo już wkrótce26.10.2016 11:14
Prisma
Łukasz Skałba

Najpierw Facebook kupił Instagrama. Później próbował przejąć Snapchata, ale mu to nie wyszło, więc dodał do Messengera własnego. Teraz natomiast Zuckerberg próbuje naśladować Prismę.

Wczoraj odbyła się konferencja WSJDLive, na której dowiedzieliśmy się co nieco o planach Facebooka. Przedstawiciele portalu społecznościowego ujawnili, że programiści skupiają się obecnie na rozwijaniu funkcji wideo, gdyż te, za 5 lat mają stanowić 70 proc. całego facebookowego ruchu.

Szefem projektu jest Chris Cox. Jego zespół rozwija obecnie funkcję podobną do tego, co oferuje Prisma - stylizowanie filmów na artystyczne animacje. Prisma dodała możliwość przerabiania wideo całkiem niedawno. Wygląda więc na to, że programiści Facebooka rozpoczęli pracę nad swoim rozwiązaniem, kiedy Prisma oferowała jedynie przerabianie zdjęć.

Rozwiązanie Facebooka będzie się wyróżniało

Prisma, w zależności od sytuacji, przerabia zdjęcia i filmy, albo w chmurze, albo lokalnie - na urządzeniu użytkownika. Zawsze jednak na rezultaty musimy chwilę poczekać. W przypadku wideo - całkiem długą chwilę (15-sekundowy materiał iPhone 7 przerabia 30 sekund).

Facebook pokazał rozwiązanie, które będzie przerabiało wideo w czasie rzeczywistym!

Docelowo artystyczne filtry mają bowiem być transmitowane na Facebooka na żywo. Możliwe będzie również korzystanie z nich podczas wideorozmów.

Technologia, która ma to umożliwić, została oparta na zaawansowanych sieciach neuronowych. Teoretyczne podstawy zostały natomiast zaczerpnięte z jednej z niemieckich prac naukowych dotyczących transferu stylu.

Według Coxa najtrudniejszym wyzwaniem było uczynienie rozwiązania w pełni płynnym. Ma ono działać z prędkością 24 klatek na sekundę i oferować opóźnienia dążące do zera. Technologia jest nadal rozwijana, a więcej szczegółów ma nam przedstawić wkrótce sam Zuckerberg.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.