LG nie rezygnuje z produkcji smartfonów, ale nie robi też wiele, by poprawić swoją pozycję

LG nie rezygnuje z produkcji smartfonów, ale nie robi też wiele, by poprawić swoją pozycję05.02.2019 15:16
LG V40 ThinQ
Mateusz Żołyniak

Dział mobilny LG od 15 kwartałów przynosi duże straty, ale Koreańczycy nie myślą o rezygnacji z produkcji smartfonów. Szkoda jednak, że nie robią wiele by poprawić słabnącą pozycję.

15 kwartałów z rzędu na minusie działu mobilnego LG

Pod koniec stycznia południowokoreańska firma pochwaliła się wynikami finansowymi za 2018 rok, który zamknięto z przychodem rzędu 54,4 mld dol. LG Electronics udało się uzyskać dochód 2,4 mld dol. (ok. 9 mld zł), co jest wzrostem o 10 proc. w porównaniu do 2017 roku.

Wyniki finansowe giganta byłyby lepsze, gdyby nie straty generowane przez dział odpowiadający za produkcję smartfonów. LG Mobile od 15 kwartałów z rzędu jest na minusie, a w samym 2018 roku jego straty sięgnęły 700 mln dol.

Spada również udział firmy w rynku smartfonów, ale LG Electronics nie załamuje się tym. Qiao Yujin, który jest szefem firmy, zaprzeczył jasno możliwości porzucenia biznesu mobilnego, o czym donosi GizChina.

Dział smartfonów ma być ogniwem łączącym inne gałęzie działalności firmy, skupione dookoła telewizorów, przemysłu samochodowego oraz rozwiązań Internetu Rzeczy. Qiao Yujin informuje, że restrukturyzacja i zmiany w strategii oraz nowe produkty postawić LG Mobile na nogi.

Użytkownicy naprawdę nie lubią czekać miesiącami na wybrane produkty

Zabawne jest jednak to, że podobne zapowiedzi padają co roku, a mimo to niewiele zmienia się w działaniach zespołu LG odpowiadającego za rynek mobilny. Co więcej, wydaje się, że firma w ogóle nie uczy się na błędach.

Jednym z najgorszych jest prezentowanie produktów, na które użytkownicy muszą później czekać miesiącami, o czym wspominałem choćby przy wprowadzaniu do Polski modelu G7 Fit. Podobnie było w przeszłości z LG G6, który dzięki zastosowaniu starszego Snapdragona, na rynek miał trafić "na długo przed flagowcem Samsunga".

LG V40 ThinQ
LG V40 ThinQ

To samo tyczy się linii V. Co gorsza, sytuacja z roku na rok się nie poprawia. Model V40 ThinQ - mimo zapewnień o szybkim wprowadzaniu - wciąż nie trafi do sprzedaży na wielu rynkach. Jego poprzednika przynajmniej można było kupić w tym samym roku, w którym był zaprezentowany.

Użytkownicy, którym podoba się dane urządzenie, chcą je od razu kupić lub chociaż dowiedzieć się kiedy trafi ono na rynek. LG każe na to czekać w nieskończoność, przez co klienci sięgają po prostu po inne produkty. Szczególnie, że konkurencyjnych rozwiązań nie brakuje.

Kolejne nowości niewiele zapewne zmienią

Podejście Koreańczyków to parodia. Dochodzi do sytuacji, że pod koniec lutego na Mobile World Congress 2019 firma zaprezentować ma nowe flagowce, a w wielu krajach nie wiadomo jeszcze nic w temacie LG V40. I tu nasuwa się pytanie: jak można zaufać komuś, kto sam nie dba o swój interes?

tak ma wyglądać LG G8 ThinQ, Źródło zdjęć: © XDADevelopers
tak ma wyglądać LG G8 ThinQ
Źródło zdjęć: © XDADevelopers

Wychodzi bowiem na to, że producent inwestuje w opracowanie nowych technologii, ale nie sprzedaje ich klientom, a co za tym idzie - nie zarabia. Najgorsze jest to, że firma ma naprawdę interesujące modele, a kolejne innowacje mogą pojawić się w tegorocznych flagowcach. Co jednak z tego, gdy minie zapewne co najmniej kilka miesięcy zanim trafią do sprzedaży.

Na takie opóźnienia nie może sobie pozwolić Apple, a co dopiero firma goniąca za czołówką. Mam nadzieję, że się mylę, ale na chwilę obecną wiele według mnie nie zmieniłoby się, gdyby dział smartfon LG zniknął nie tylko z Chin czy Filipin, ale i całego rynku mobilnego...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.