Fitbit Blaze - gadżet, który zastąpi opaskę fitness, zegarek sportowy i smartwatcha

Fitbit Blaze - gadżet, który zastąpi opaskę fitness, zegarek sportowy i smartwatcha06.01.2016 14:48

Choć słysząc "wearables" w pierwszej kolejności coraz częściej myśli się zaawansowanych smartwatchach, liderem tego rynku wciąż pozostaje Fitbit. Patrząc na takie premiery jak zaprezentowany właśnie Fitbit Blaze, wcale mnie to nie dziwi.

Od rynkowej premiery Apple Watcha minęło już wiele miesięcy, a bardzo tania opaska Xiaomi Mi Band wylądowała na półkach sklepowych grubo ponad rok temu. Oba produkty mocno namieszały na rynku inteligentnej galanterii, ale - jak wynika z najświeższych statystyk IDC - w trzecim kwartale ubiegłego roku najwięcej urządzeń tego typu dostarczył Fitbit.

Źródło zdjęć: © idc.com
Źródło zdjęć: © idc.com

Nie jest oczywiście tak, że Fitbit może spać spokojnie. Wręcz przeciwnie - względem analogicznego okresu roku wcześniejszego rynkowy udział firmy spadł z 32,8% do 22,2%. Kondycja tego producenta w dalszym ciągu mi jednak imponuje. Z jednej strony rynek zalewają zaawansowane i modne smartwatche, z drugiej budżetowe opaski, a Fitbit ze swoimi nie najtańszymi przecież akcesoriami fitness przez długie miesiące nie tylko utrzymuje się na podium, ale i nie daje się zrzucić z jego szczytu. Powód takiego stanu rzeczy jest prosty - firma cały czas trzyma rękę na pulsie, o czym świadczy jej najnowszy produkt.

Oto Fitbit Blaze

Amerykański gigant wie, że o miejsca na nadgarstkach konsumentów - oprócz tradycyjnych czasomierzy - walczą opaski fitness, smartwatche i zegarki sportowe. Dlatego zaprezentował właśnie urządzenie łączące zalety wszystkich zakładanych na rękę gadżetów:

  • ma kolorowy, dotykowy wyświetlacz, na którym wyświetlane są interaktywne tarcze zegara, powiadomienia o połączeniach, SMS-ach i wydarzeniach z kalendarza, dane fitnessowe oraz kontroler smartfonowego odtwarzacza muzyki;
  • wbudowane sensory nieustannie monitorują pokonane kroki, spalone kalorie, tętno, sen oraz treningi, których rozpoczęcie wykrywane jest automatycznie;
  • wirtualny trener FitStar krok po kroku prowadzi użytkownika przez różnego rodzaju ćwiczenia;
  • bateria ma wystarczyć na pięć dni ciągłej pracy na jednym ładowaniu;
  • sylikonowe i skórzane paski oraz metalowe bransolety są wymienialne wraz z ramkami otaczającymi ekran, dzięki czemu wygląd zegarka można dopasować zarówno do dresu podczas porannego joggingu, jak i do koszuli podczas wieczornej kolacji;
  • zegarek jest kompatybilny z iOS-em, Androidem i Windows Phone'em.

Największym minusem z fitnessowego punktu widzenia jest brak wbudowanego GPS-u, więc w celu zapisania trasy biegu konieczne jest sparowanie zegarka z telefonem. W dalszym ciągu Fitbit Blaze jest jednak bardziej zaawansowany niż większość opasek, a dla wielu osób prowadzących aktywny tryb życia będzie zapewne wystarczająco inteligentny, by zastąpić smartwatcha. Zwłaszcza że jego bateria jest relatywnie wydajna.

Introducing Fitbit Blaze™

Jeszcze parę lat temu Fitbit mocno rywalizował z firmą Jawbone, która wciąż uparcie trzyma się opasek i nie zaprezentowała jeszcze żadnego zakładanego na rękę urządzenia z wyświetlaczem. Jak widać, kto nie idzie do przodu, ten się cofa.

Fitbit Blaze został w Europie wyceniony na 159 funtów, czyli ok. 940 zł. Biorąc pod uwagę możliwości i uznaną markę nie jest to cena wygórowana. Rzekłbym nawet, że jak na Fitbita jest całkiem atrakcyjna, gdyż ubiegłoroczny model Surge z monochromatycznym ekranem był w dniu premiery droższy o równowartość 240 zł. Fitbit Blaze ma trafić do globalnej sprzedaży w marcu.

Źródło: Fitbit

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.