Glass Enterprise Edition oficjalnie. Oto następca okularów Google Glass

Glass Enterprise Edition oficjalnie. Oto następca okularów Google Glass18.07.2017 18:28
Łukasz Skałba

Okulary Google Glass okazały się niewypałem. Prawdopodobnie gigant zaliczył falstart i pokazał produkt za wcześnie - gdy technologie na którym opierał swoje działanie, nie były jeszcze wystarczająco rozwinięte. Teraz produkt powraca w nowej odsłonie.

Pierwsze testowe Glassy trafiły do sprzedaży w 2013 roku. Producent wycofał je jednak z rynku w roku 2015, gdyż mimo rozgłosu medialnego, nie odniosły komercyjnego sukcesu i nie trafiły do masowego odbiorcy. Był to sprzęt zbyt drogi i niedopracowany. Ja sam po ich przetestowaniu byłem bardzo zawiedziony. Łagodnie mówiąc, nie czułem się, jakbym założył na głowę sprzęt przyszłości, lecz praktycznie nieużywalne technologiczne demo.

W wyniku restrukturyzacji firmy w 2015 roku, Google X - firma rozwijająca Glassy - zmieniła nazwę na X. To właśnie ta firma odpowiada teraz za rozwój okularów.

X zmienił grupę docelową projektu Glass. Firma zaczęła dopracowywać je nie pod kątem przeciętnego Kowalskiego, a pod kątem zastosowań profesjonalnych. Glassy miały być narzędziem ułatwiającym pracę i zwiększającym jej wydajność.

Wybrane firmy testują nową wersję okularów już od wielu miesięcy. Dopiero teraz upływa jednak klauzula poufności, która zabraniała współpracownikom zdradzania jakichkolwiek informacji o projekcie Glass.

Jakie są nowe Glass Enterprise Edition?

Projekt jest dosyć podobny do oryginału z 2012 roku. Główną różnicą jest to, że urządzenie ma modułową konstrukcję Glass Pod. Opiera się to na założeniu, że interaktywne moduły okularów można doczepić do jakichkolwiek innych okularów - czy to zwykłych, czy to ochronnych, nieraz stosowanych w fabrykach i zakładach.

Matryca aparatu ma teraz większą rozdzielczość (8 zamiast 5 Mpix), procesor jest szybszy, a bateria ma większą pojemność. Szybszy jest także moduł WiFi, a pryzmat ma nieco większe wymiary.

Do kogo skierowane są nowe Glassy?

Wszystkie te zmiany docenić mają profesjonaliści, którzy podczas swojej pracy często sięgają po różne informacje i dane. Dobrym przykładem jest chociażby firma lotnicza GE Aviation, która składa i montuje silniki samolotowe. Wcześniej inżynierowie firmy byli zmuszeni do ciągłego zaglądania do ogromnej instrukcji, która krok po kroku wyjaśniała cały proces. Teraz, zamiast wielkiej księgi, używają oni okularów, które w odpowiednich momentach wyświetlają im się kolejny krok. Dzięki temu inżynierowie nie muszą odrywać wzroku od części które składają.

Lekkiej okulary zastapiły ciężką instrukcję
Lekkiej okulary zastapiły ciężką instrukcję

Nowe Glassy od wielu miesięcy testuje również DHL. Niektórzy pracownicy używają ich w sortowniach paczek. Ich praca stała się podobno o 15 proc. wydajniejsza.

Nowa generacja okularów X przyda się jednak nie tylko w przemyśle, ale również chociażby w służbie zdrowia. Lekarze nie będą już musieli robić notatek na komputerze. Wszystkie dane do bazy zarejestrują automatycznie Glassy. Dzięki temu lekarz będzie mógł się w pełni skupić na najważniejszym, czyli na pacjentach. A nie jak do tej pory - na okiełznywaniu technologii.

Rewolucja komercyjna przyjdzie z innej strony

Nie ma co - X poległ w walce o serca zwykłych konsumentów. Warto jednak zauważyć, że działania marketingowe giganta były wręcz niezauważalne. Media samoistnie podchwyciły temat zupełnie nowej kategorii produktowej i między innymi właśnie to firmę zgubiło.

Apple natomiast, jak nikt inny wie jak porwać tłumy i grać na emocjach klientów. Jeśli więc amerykański gigant zaprezentuje bardziej dopracowany produkt i zwinnie zaprojektuje przekaz marketingowy, Apple Glass będą produktem skazanym na sukces i początkiem rewolucji.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.