Otwierasz lodówkę, a tam gogle VR. Przygotuj się na taką przyszłość

Otwierasz lodówkę, a tam gogle VR. Przygotuj się na taką przyszłość01.03.2016 13:52
Zmodyfikowane zdjęcie lodówki
Źródło zdjęć: © Shutterstock

Wirtualna rzeczywistość powoli staje się wszechobecna i nie, nie przesadzam; pisząc w tytule o goglach VR w lodówce mam na myśli dosłownie gogle VR w lodówce.

Prawdziwy bum na wirtualną rzeczywistość zapoczątkowała firma Oculus VR. Jej gogle są drogie i wymagają podłączenia do komputera, ale ktoś pomyślał "hej, przecież wyświetlacz, wydajne podzespoły i zestaw potrzebnych czujników ma zwykły smartfon!". Tak dwa lata temu na rynek zaczęły trafiać pierwsze mobilne gogle VR takie jak vrAse.

vrAse
vrAse

Kilka miesięcy później ktoś w Google'u pomyślał "hej, po co płacić kilkadziesiąt dolarów za plastikową obudowę do smartfona, jeśli można ją zrobić ze znacznie tańszego kartonu?". Tak powstał projekt Cardboard.

Cardboard, Źródło zdjęć: © Google
Cardboard
Źródło zdjęć: © Google

W tym roku kilka firm pomyślało "hej, przecież i tak robimy kartonowe opakowania! A gdyby tak lekko je zmodyfikować...". Swój pomysł na gogle VR zbudowane z opakowania po napojach prezentowała już Coca-Cola, o czym kilka dni temu mogliście poczytać #wSkrócie.

Virtual Reality Viewer Made from Recycled Cardboard

Teraz do gry wkracza McDonald's

W Szwecji wystartowano z programem Happy Goggles, w ramach którego zestawy Happy Meal zamykane będą w opakowania, które można zamienić w gogle wirtualnej rzeczywistości. McDonald's przygotował z tej okazji także narciarską grę VR.

Happy Goggles - A virtual reality headset made from a Happy Meal Box.

Niestety póki co jest to program testowy; takie opakowania pojawią się tylko w Szwecji i tylko 5 marca, a liczba egzemplarzy jest ograniczona. McDonald's zapewnia jednak, że jeśli pomysł zostanie ciepło przyjęty, Happy Goggles zawitają także na inne rynki.

Takich akcji z pewnością będzie więcej

Wydatki związane przeprojektowaniem opakowań prawdopodobnie są dość wysokie, dlatego firmy na razie podchodzą do takich eksperymentów ostrożnie. Z czasem koszt produkcji pudełek zwykłych i VR-owych powinien się jednak zacierać, a potencjał marketingowy takiego rozwiązania jest ogromny. Wirtualna rzeczywistość ma to do siebie, że dobrze zrealizowana promocyjna gra, reklama czy zwiastun filmu potrafią wyrwać z butów.

PACIFIC RIM: JAEGER PILOT

Jestem przekonany, że VR-em będzie się interesować coraz więcej nietechnologicznych firm. Film na Blu-ray zapakowany w gogle zachęcające do obejrzenia widowiskowego zwiastuna innego filmu? Pudełko po mrożonej pizzy zabierające na wirtualną wycieczkę po włoskich pizzeriach? Płatki śniadaniowe pozwalające dzieciom przenieść się do animowanego świata? Możliwe zastosowania kartonowego VR-u można mnożyć w nieskończoność.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.