Odświeżony YouTube sprawi, że Cardboard i inne gogle VR zyskają na użyteczności

Ze względu na młody wiek technologii VR, największym problemem wbrew pozorom nie jest niesatysfakcjonująca jakość obrazu, lecz niewielka ilość dostępnych treści. To ma szansę się zmienić już wkrótce.

Cardboard
Cardboard
Źródło zdjęć: © Shutterstock
Miron Nurski

24.07.2015 | aktual.: 24.07.2015 09:26

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Gdy w ubiegłym roku Google ruszył z projektem Cardboard, czyli kartonowymi goglami VR, w których umieszcza się telefon, technologia wirtualnej rzeczywistości błyskawicznie rozkwitła. Sklepy zostały zalane bazującymi na tym projekcie goglami w różnych wariacjach, a deweloperzy w końcu mieli dla kogo tworzyć treści.

Na chwilę obecną gier i apek kompatybilnych z Cardboardem teoretycznie jest sporo, ale w praktyce większość z nich to niestety tylko prymitywne i niewarte uwagi animacje, a na obejrzenie tych co ciekawszych wystarczy jedno popołudnie. Z rozwiązaniem tego problemu przychodzi - a jakżeby inaczej - Google.

Jak donosi CNET, przedstawiciele YouTube'a oficjalnie zapowiedzieli, że jeszcze w tym roku największy na świecie serwis z wideo zostanie rozszerzony o możliwość wyświetlania sferycznych filmów w 3D. Obecnie 360-stopniowe filmy można odtwarzać tylko w 2D, przez co potencjał gogli VR nie jest wykorzystywany.

Nowy YouTube pozwoli wykorzystać potencjał jeszcze jednego urządzenia. Na tegorocznym Google I/O firma zaprezentowała światu stworzoną w ścisłej współpracy z GoPro platformę Jump obejmującą zbudowany z 16 kamerek GoPro pierścień, który pozwala na nagrywanie sferycznych i stereoskopowych filmów. Twórcy w końcu będą mieli gdzie je udostępniać.

Jump - pierścień zbudowany z 16 kamer GoPro
Jump - pierścień zbudowany z 16 kamer GoPro© Google

Nietrudno się domyślić, że YouTube zostanie wkrótce zalany filmami z koncertów, wydarzeń sportowych i wartych zobaczenia zakątków ze wszystkich części świata, które przeniosą nas do wirtualnej rzeczywistości. Nie mogę się doczekać.

Źródło: CNET

Źródło artykułu:WP Komórkomania
newsytechnologieaplikacje
Komentarze (0)