Google Allo znika z rynku. Raczej nikt nie będzie po nim płakał

Google Allo znika z rynku. Raczej nikt nie będzie po nim płakał12.03.2019 15:04
Google Allo
Mateusz Żołyniak

Kolejna usługa Google'a zakończyła właśnie swój krótki żywot. Komunikator Allo jest jednak rozwiązaniem, za którym raczej nikt nie będzie tęsknił.

Google Allo miał być inteligentnym komunikatorem, który pokochają wszyscy

Allo został zapowiedziany na konferencji Google I/0 w maju 2016 roku, na której rozwiązanie zostało przedstawione jako pierwszy naprawdę inteligentny komunikator. W usłudze zaszyty został bowiem Asystent Google oraz kilka funkcji, które miały przyspieszać komunikację.

Jedną z głównych zalet Google Allo była funkcja "smart reply" (inteligentne odpowiedzi), dzięki której asystent na bieżąco analizował konwersację i sugerował w czasie rzeczywistym odpowiedzi, które użytkownik dodawać mógł jednym kliknięciem.

Google Allo miał ponadto bardzo prosty i przejrzysty interfejs oraz sugerował emotikony i naklejki, z których często korzystają młodsi użytkownicy. To wszystko miało sprawić, że Google Allo stanie się najlepszym z licznych komunikatorów internetowych firmy z Mountain View, który zagrozi pozycji Messengera Facebooka.

Wyszukiwarkowy gigant z dużym entuzjazmem podszedł do Google Allo. Rozwiązanie to zostało preinstalowane w smartfonach z linii Pixel, a do tego było dość mocno promowane. Sęk jednak w tym, że użytkownicy aż tak ciepło go nie przyjęli.

Google Allo nie przekonał do siebie użytkowników

Google Allo początkowo dostępny był bowiem tylko na telefonach i tabletach, co ograniczało jego uniwersalność. Sporą wadą było również ograniczenie możliwości korzystania z integracji z Asystentem Google'a, który nie był dostępny na wielu rynkach.

Amerykanie zabrali się więc za dodawanie brakujących funkcji, dzięki czemu użytkownicy dostali m.in. obsługę GIF-ów. Po roku pojawiła się webowa wersja usługi, która trafiła na starcie na Chrome, a nieco później dodano wsparcie w programach Firefox, Opera i Safari.

Dla Allo było już jednak za późno. Zdecydowana większość użytkowników, który testowali pierwszą wersję programu, nigdy nie wróciła do niego ponownie. Google podjął więc decyzję o zakończeniu projektu, a część interesujących rozwiązań (m.in. smart replay) przeniósł do komunikatorów Wiadomości i Duo.

Google Allo
Google Allo

Teraz, 12 marca 2019 roku, firma Google oficjalnie zamyka usługę Allo. Na jej stronie pojawił się komunikat, który informuje użytkowników o opcji archiwizacji konwersacji i wymienianych w nich plików.

O Google Allo zapomnieli już chyba wszyscy

Google Allo to projekt, który zapowiadał się bardzo interesująco, a wydaje się, że był jednym z największych niewypałów ostatnich lat. Usługa bowiem kompletnie nie interesowała użytkowników, co widać najlepiej w momencie, gdy jest zamykana.

I nie chodzi tylko o to, że nie ma płaczu zagorzałych fanów, jak było to w przypadku rezygnacji z Google Readera czy wyłączenia Google Inbox. Wygląda bowiem na to, że Google Allo - jak i Google+ - od dawna nikt po prostu się nie przejmował. Nieco szkoda, bo pomysł był dobry, ale jest to kolejnym potwierdzeniem, że jeżeli gigant z Mountain View chce zagrozić Messengerowi i Facebookowi, to musi się postarać naprawdę mocno.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.