Google powoli wygasza markę Android. Przygotowania pod Fuchsię OS?

Google powoli wygasza markę Android. Przygotowania pod Fuchsię OS?27.12.2018 16:19

Google troszczy się o to, by Android powoli znikał z naszej świadomości. Nawet jeśli wciąż będziemy go używać.

Google kilka miesięcy temu uruchomił usługę, która pozwala na wysyłanie i odbieranie SMS-ów z poziomu komputera. Wystarczy wejść na specjalną stronę internetową.

Z ostatnich zmian w kodzie systemu Chrome OS wynika, że dotychczasowy adres usługi - messages.ANDROID.com - zostanie zmieniony na messages.GOOGLE.com.

Ta jedna zmiana może wydawać się nieznacząca, ale w ostatnim czasie pojawiło się znacznie więcej poszlak wskazujących na to, że Google powoli, aczkolwiek konsekwentnie, odcina się od marki Android.

Słowo "Android" co rusz znika z nazw kolejnych produktów i usług

W ciągu kilku ostatnich miesięcy:

  • nazwa platformy płatniczej Android Pay została zmieniona na Google Pay;
  • zegarkowy system Android Wear został przemianowany na Wear OS;
  • nazwę aplikacji Wiadomości na Androida zmieniono na Wiadomości.

O ile zmianę nazwy usługi płatniczej można tłumaczyć chęcią oderwania jej od smartfonów (teraz działa ona także na komputerach), o tyle w pozostałych przypadkach nie jest to aż tak oczywiste. Wear OS w dalszym ciągu bazuje na Androidzie. W ustawieniach zegarków wciąż widnieje zresztą informacja, że zastosowany system operacyjny to tak naprawdę Android.

Google coraz mniej chętnie eksponuje słowo "Android" w... samym Androidzie. Jeszcze na smartfonach z linii Nexus animacja uruchamiania systemu zwieńczona była pojawieniem się logo platformy, którego nie dało się nie zauważyć.

Na Pixelach eksponowane jest przede wszystkim logo Google'a, zaś ledwo widoczna wzmianka o Androidzie pojawia się na moment w dolnej części ekranu.

To drastyczna zmiana strategii

Android to dziś najpopularniejszy system operacyjny świata (nie tylko mobilny), który ma miliardy użytkowników. Mogłoby się wydawać, że tak potężną markę należy pielęgnować.

Tymczasem dzisiejszy 10-latek - który nie interesuje się specjalnie technologiami, ale dostał od rodziców pierwszy smartfon z Androidem - może w ogóle nie kojarzyć marki Android. Google eksponuje ja coraz mniej chętnie, a inni producenci chwalą się przede wszystkim swoimi nakładkami (np. EMUI Huaweia, MIUI Xiaomi czy One UI Samsunga).

Google doprowadził do takiej sytuacji świadomie i - zapewne - nie bez powodu.

Czyżby Google szykował już fundamenty pod przesiadkę na system Fuchsia OS?

Fuchsia OS to rozwijany od 2016 roku system, który - potencjalnie - ma zająć miejsce Androida. Mówi się, że na smartfonach ma on wylądować w roku 2025.

W tym kontekście ostatnie działania Google'a nabierają sensu. W 2025 nikogo nie zaniepokoi brak Androida na nowym smartfonie, bo mało kto będzie kojarzył, jak nazywał się system, którego używał dotychczas.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.