Google Glass doczekały się następcy. Oto Glass Enterprise Edition 2

Google Glass doczekały się następcy. Oto Glass Enterprise Edition 221.05.2019 07:55

Inteligentne okulary Glass, znane niegdyś jako Google Glass, nie sprawdziły się na rynku konsumenckim. Jak jednak przekonywałem kilka miesięcy temu, produkt całkiem dobrze radzi sobie w branży biznesowej. Na tyle dobrze, że producent postanowił wypuścić drugą generację.

Glassy przeszły długą drogę. Projekt został publicznie zademonstrowany w połowie 2012 roku, a w kwietniu 2013 chętni mogli zaopatrzyć się w prototyp. Dopiero 4 lata później prace zostały sfinalizowane, ale producent zmienił grupę docelową. Skupienie się na branży biznesowej okazało się strzałem w 10.

Okulary Glass Enterprise Edition 2 są szybsze i bardziej funkcjonalne

Biorąc pod uwagę, że od prezentacji pierwszych prototypów do wypuszczenia drugiej generacji gotowego produktu minęło 7 lat, można powiedzieć, że zmieniło się niewiele. Glassy wciąż mają formę przezroczystego wyświetlacza ulokowanego tuż przed jednym z oczu. Urządzenie nie zostało ani zauważalnie zminiaturyzowane, ani nawet upiększone.

Zmieniło się za to wnętrze. Dzięki nowemu, 4-rdzeniowemu układowi i większej ilości pamięci, okulary mają pracować szybciej i lepiej radzić sobie z bardziej wymagającymi operacjami, w tym z uczeniem maszynowym.

Odświeżony został także aparat. Ten wciąż ma 8 Mpix, ale ma robić lepszej jakości zdjęcia i filmy. Producent zatroszczył się o funkcję strumieniowego przesyłania obrazu, dzięki czemu ktoś inny może w czasie rzeczywistym przechwytywać obraz, pokrywający się z punktem widzenia użytkownika.

Nie zabrakło nowych modułów łączności, w tym portu USB-C, mającego zapewnić szybsze ładowanie. Okulary mają mieć też wydajniejszy akumulator.

Okulary Glass Enterprise Edition 2 są wodoszczelne, a ich wnętrze skrywa:

  • ekran 640 x 360 pikseli;
  • układ Snapdragon XR1 (4 x 1,7 GHz);
  • 3 GB pamięci RAM;
  • 32 GB pamięci wewnętrznej;
  • aparat 8 Mpix;
  • moduł Bluetooth 5.1
  • dwuzakresowe Wi-Fi 802.11ac;
  • baterię 820 mAh.

Kilka lat temu podobnej specyfikacji nie powstydziłby się topowy smartfon. Dziś mówimy o okularach.

Nad całością czuwa Android Oreo, którego zaletą ma być podatność na modyfikacje, aby każde przedsiębiorstwo mogło dostosować Glassy do własnych upodobań. Google przygotował też różne rodzaje oprawek, zaprojektowanych z myślą o różnych stanowiskach.

Liczby nie kłamią. Inteligentne okulary Glass zwiększają produktywność

W sierpniu 2017 DHL informował o zakończeniu pilotażowego programu “Vision Picking”, który miał na celu sprawdzenie, czy okulary AR są w stanie poprawić komfort i wydajność pracy w jego magazynach. Okazało się, że jak najbardziej  -  uwolnienie rąk pracowników od instrukcji pakowania oraz informacji na temat lokalizacji pojedynczych paczek przełożyło się na 15-procentowy wzrost wydajności.

Glass Enterprise Edition 2: A hands-free device for smarter and faster hands-on work

Google chwali się ponad 30 markami korzystającymi z jego okularów, na których liście znajdują takie firmy jak Opel, Samsung czy wspomniany DHL. Okulary zdają ponoć egzamin także w branży medycznej.

Przy okazji projekt Glass zmienił właściciela

Dawniej urządzenie rozwijane było przez firmę Google X, która - w ramach przejęcia Google'a przez Alphabet - zmieniła nazwę na X.

Teraz projekt trafił pod skrzydła zespołu nazwanego Google AR/VR, który zajmuje się opracowywaniem różnych rozwiązań związanych z rozszerzoną i wirtualną rzeczywistością.

Okulary Glass Enterprise Edition 2 wyceniono na 999 dolarów, czyli równowartość 3850 zł bez podatków.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.