Google zabiera swoje okulary na wycieczkę. Wersja konsumencka jest już blisko?

Google zabiera swoje okulary na wycieczkę. Wersja konsumencka jest już blisko?27.09.2013 08:00
Google Glass

Do tej pory z okularami Google Glass - poza inżynierami i wysoko postawionymi pracownikami firmy - mieli styczność jedynie deweloperzy i redaktorzy garstki serwisów branżowych. Już na początku przyszłego miesiąca porozmawiać z okularami będzie mógł każdy. No, prawie każdy.

Na oficjalnej stronie w serwisie Google+ producent poinformował o akcji promocyjnej, w ramach której na terenie Stanów Zjednoczonych odbędzie się cykl imprez. Podczas nich każdy chętny będzie mógł przyjrzeć się bliżej inteligentnym okularom Google'a. Pierwsza impreza odbędzie się już 5 października w Durham w Karolinie Północnej.

fot. phonearena.com
fot. phonearena.com

Wniosek może być tyko jeden: produkt jest już na tyle dopracowany, że Google nie boi się, że na dzień dobry zrazi do siebie [del]Kowalskiego[/del] Smitha, który weźmie go do ręki. To z kolei może prowadzić do kolejnego wniosku: urządzenie najpewniej wyląduje na półkach sklepowych w ciągu kilku miesięcy. Google nie ma zresztą innego wyjścia, musi pospieszyć się z wprowadzeniem swojego gadżetu do sprzedaży.

Oczywiście okulary same w sobie z pewnością dość długo będą praktycznie bezkonkurencyjne. Pamiętajmy jednak, że ich idea wpisuje się w kategorię “wearable devices”, do której możemy zaliczyć również zegarki, a tych na rynku jest już coraz więcej. Google musi się zatem pospieszyć, jeśli chce nas przekonać, że tego typu gadżety chcemy nosić na nosie, a nie na nadgarstku.

[solr id="komorkomania-pl-187714" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3040,samsung-galaxy-gear-nie-tego-oczekiwalem" _mphoto="galaxy-gear-1-187714-266-41cdc05.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4495[/block]

Czy organizowanie takich imprez, jak ta w Durham, to dobry pomysł na promocję urządzenia? I tak, i nie. Sama forma zaproszenia i wybrane miejsce sprawiają, że wydarzenie to może zainteresować w zasadzie tylko geeków, którzy o Google Glass i tak wiedzą już sporo. Oczywiście na początek dobre i to, ale już chyba najwyższa pora, by podejść do tematu z rozmachem i sprawić, że świadomi nadejścia tego urządzenia staną się także przeciętni obywatele.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.