Hegemonia Apple'a oraz Samsunga na rynku smartfonów trwa, Nokia w poważnych tarapatach

Hegemonia Apple'a oraz Samsunga na rynku smartfonów trwa, Nokia w poważnych tarapatach01.11.2012 09:00
Samsung vs Apple (fot. businesstech.co.za)
Kamil Bąkowski

Windows Phone nie wzniósł fińskiego producenta na wyżyny popularności, a wręcz przeciwnie. Nokia, która systematycznie traci udziały na rynku, nie jest już nawet liście pięciu najpopularniejszych dostawców smartfonów. Samsung oraz Apple dominują na rynku smartfonów, nie mając tak naprawdę żadnego "godnego" konkurenta. Jesteście ciekawi jak prezentują się wyniki pozostałych producentów smartfonów?

Koreański producent dostarczył w III kwartale 2012 roku, aż 56,3 mln sztuk smartfonów, co stanowi 31,3 % udział na rynku. Samsung odnotował ponad 100% wzrost sprzedaży telefonów z systemem operacyjnym rok do roku. Na drugim miejscu znalazła się firma Apple z wynikiem 26,9 mln sztuk urządzeń - 15% udział na rynku. Firma z Cupertino zwiększyła sprzedaż iPhone'ów o 57,3% rok do roku.

Poniżej lista pięciu najbardziej popularnych dostawców smartfonów w II kwartale 2012 roku (liczby w mln sztuk).

Lista pięciu najbardziej popularnych dostawców smartfonów w III kwartale 2012 roku, fot. IDC
Lista pięciu najbardziej popularnych dostawców smartfonów w III kwartale 2012 roku, fot. IDC

Przewaga Samsunga w liczbie sprzedanych sztuk smartfonów nie jest żadnym zaskoczeniem. Samsung oraz Apple mają odmienną strategię sprzedażową. Koreańska firma dociera do różnego grona odbiorców bez względu na wiek, stan portfela, oferując szeroki wybór smartfonów na rynku. Apple dostarcza przede wszystkim telefony wysokobudżetowe.

Dla firmy z Cupertino czwarty kwartał roku fiskalnego 2012 (trzeci kwartał roku kalendarzowego) zakończył się rekordowym przychodem oraz zyskiem. Przychód Apple'a w ostatnim kwartale wyniósł 36 mld dolarów (27% wzrost rok do roku), a kwartalny zysk netto 8,2 mld dolarów. Apple odnotował wzrost sprzedaży iPhone'ów o blisko 58%, a także iPadów o 26% rok do roku (14 mln sprzedanych sztuk). Wynik osiągnięty przez Apple sprostał oczekiwaniom analityków, choć zauważyć należy, że wg. nich sprzedaż iPada w minionym kwartale była rozczarowująca. Chyba już domyślacie się dlaczego Apple zdecydował się odświeżyć drugi raz w tym roku swój tablet dodając reklamowane LTE, a także przedstawić jego mini wersję.

Jak radzą sobie na rynku pozostali producenci smartfonów?

Patrząc na dokładne zestawienie w III kwartale 2012 roku nie sposób nie zauważyć, że tak naprawdę na czele stawki panuje Apple oraz Samsung. Dopiero daleko w tyle znajdują się firmy takie jak: Research in Motion, ZTE, HTC, które mają bardzo podobny udział na rynku. Stawkę na podium najpopularniejszych producentów smartfonów zamyka ku zaskoczeniu Research in Motion. Borykająca się z wieloma problemami firma, która nadzieję wiąże z premierę flagowych modeli z BB10, sprzedała 7,7 mln sztuk smartfonów, co dało jej 4,3% udziału w rynku. Z grona pozostałych producentów warto w przyszłych latach przyglądać się chińskiej firmie ZTE, która jako jedyna poza Apple'em oraz Samsungiem odnotowała w rankingu wzrost liczby sprzedanych smartfonów rok do roku.

Wyniki finansowe Samsunga oraz Apple'a są godne pochwały

Wyniki finansowe HTC w III kwartale 2012 roku rozczarowują. Przychody HTC wyniosły 2,34 mld dolarów, a zysk netto - 133 mln dolarów. Dla porównania w tym samym kwartale roku ubiegłego tajwańska firma odnotowała przychody w wysokości 4,64 mld dolarów oraz 639 mln zysku netto. Oznacza to blisko 50% spadek rok do roku. HTC w osiągnięciu lepszych wyników w tym roku nie pomogła premiera modelu HTC One X. Pytanie czy firma poradzi sobie lepiej w IV kwartale 2012 roku? Nadzieją mogą być pierwsze telefony z Windows Phone 8 - 8X oraz 8S oraz 5-calowy HTC J Butterfly (smartfon przeznaczony na rynek japoński).

Pisząc o wynikach finansowych producentów nie sposób nie wspomnieć o firmie LG. Koreańska firma osiągnęła dobre wyniki sprzedażowe - zysk netto LG Electronics w III kwartale 2012 roku wyniósł 157 mld koreańskich wonów (138,57 mln dolarów), a przychody firmy LG Home Entertainment wyniosły 5,49 bln koreańskich wonów (4,84 mld dolarów).  Kluczowy jest tu oddział mobilny (Mobile Communications), który odnotował wzrost przychodów o 5% rok do roku - dokładny przychód wyniósł 2,45 bln koreańskich wonów (2,16 mld dolarów). LG Mobile Communications dobre wyniki zawdzięcza rosnącej popularności smartfonów LTE w Korei, a także dobrej sprzedaży urządzeń z serii Optimus L-Style. LG ma powody do zadowolenia sprzedając o 9% więcej telefonów rok do roku - 14 mln sztuk.

Kluczowa dla LG w IV kwartale 2012 roku może okazać się współpraca z Google'em. Koreańska firma została wybrana jako producent czwartej generacja telefonu z linii Nexus - Nexus 4. Jeśli nowy smartfon z logo firmy z Mountain View będzie tak samo popularny jak tablet Nexus 7 to możemy już teraz mówić o znacznym wzroście sprzedaży smartfonów LG.

W III kwartale łącznie na rynek dostarczono 153,9 mln sztuk smartfonów, w porównaniu do 108,3 mln sztuk w III kwartale 2012 roku. Oznacza to 42,1% wzrost sprzedaży telefonów z systemami operacyjnymi rok do roku.

Nokia traci grunt pod nogami

Na domiar złego popularność Lumii w III kwartale tego roku spadła. Nokia w minionym kwartale sprzedała zaledwie 2,9 mln sztuk urządzeń z WP, podczas gdy w II kwartale udało się dostarczyć na rynek 4 mln ich sztuk. Dla Nokii ciosem są przedstawione dane IDC. RIM zajął trzecie miejsce Nokii w rankingu najpopularniejszych dostawców smartfonów. Fiński producent po raz pierwszy od publikacji przez IDC rankingu dostawców smartfonów nie znalazł się w TOP5.

Źródło: TheVergeIDC

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.