Nie zgadniesz, jakich smartfonów używają bohaterowie nowego sezonu House of Cards

Nie zgadniesz, jakich smartfonów używają bohaterowie nowego sezonu House of Cards07.03.2016 15:14
Konrad Błaszak

Lokowanie produktu w serialach nie jest ani niczym nowym, ani zaskakującym. Zaskakujące jest jednak to, który producent smartfonów zainteresował się serialem House of Cards.

Co to jest lokowanie produktu?

Najlepiej wyjaśni to definicja z Wikipedii:

Product placement (plasowanie produktu, w polskim prawie także lokowanie produktu, co jest kalką językową z ang. product placement) – jedno z narzędzi marketingowych służące promocji produktów i usług.

Mechanizm polega na nawiązywaniu do produktu w środku przekazu w taki sposób żeby przemawiał on do podświadomości odbiorcy i zachęcał go do używania bez przekazywania oczywistej i otwartej reklamy.

W ostatnich miesiącach lokowanie produktu stało się bardzo popularną formą reklamy, którą może zobaczyć nie tylko w filmach czy serialach, ale również na YouTubie. Bardzo wielu twórców wideo właśnie tak zarabia na swoich produkcjach. Niestety w Polsce nadal (i pewnie jeszcze przez jakiś czas) taka forma reklamy kojarzy się z kwiatkami, jak chociażby ten z Klanu (via PoszukiwaczVideo).

SMALCZYK ROŚLINNY (KLAN)

Cóż, na świecie mają trochę więcej wyczucia.

Smartfony OnePlusa w House of Cards

Wraz z premierą 4. sezonu serialu House of Cards na koncie Weibo chińskiej firmy OnePlus pojawiły się poniższe obrazki:

[1/2]
[2/2]

Nie jest to wyraz wdzięczności twórców tej marki smartfonów, ale przemyślana i zaplanowana akcja marketingowa, która ma sprawić, że urządzenia OnePlus zyskają na rozpoznawalności. Na stronie QQ można przeczytać, że obydwie strony zawarły porozumienie o wartości około 300 tysięcy dolarów, na mocy którego chińskie telefony pojawią się w serialu. Nie są to informacje wyssane z palca, ponieważ pochodzą one od COO OnePlusa w Chinach - Liu Huangfu.

Wszystkie smartfony tej marki są wykorzystywane na ekranie. Zarówno topowy OnePlus 2, nieco tańszy OnePlus X jak i nawet OnePlus One. Kilka przykładów - dzięki użytkownikom

reddita oraz Forum OnePlusa - można zobaczyć poniżej:

[1/4]
[2/4]
[3/4]
[4/4]

OnePlus za 300 tysięcy dolarów nie wykupił sobie jednak wyłączności i nadal wykorzystywane są urządzenia innych firm.

To koniec OnePlusa jakiego znamy?

Niemal rok temu Miron napisał, że w Pekinie powstał pierwszy salon tej marki i to może być pierwszy krok do utraty największego atutu OnePlus, czyli ceny produktów. Pojawienie się w House of Cards może być drugim, ponieważ zarówno zainwestowanie w większą liczbę salonów, jak i wyłożenie konkretniejszych sum na marketing odbije się w końcu na cenach produktów. Pozostaje tylko zaczekać, żeby zobaczyć, jak bardzo wpłynie to na klientów.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.