HTC: Wyniki za III kwartał będą rozczarowujące

HTC: Wyniki za III kwartał będą rozczarowujące07.08.2012 07:00
Uszkodzony HTC One X, fot. htcphones.net
Kamil Bąkowski

Czwarty najpopularniejszy dostawca smartfonów na rynku - HTC Corporation - przedstawił prognozowane wyniki finansowe za III kwartał 2012 roku. Opublikowane dane nie napawają optymizmem. Nadchodzą ciężkie czasy dla HTC.

Firma opublikowała rezultaty finansowe za II kwartał bieżącego roku. HTC zanotowało kwartalny przychód w wysokości ponad 3 mld dol. przy zysku netto 247 mln dol. Oficjalne wyniki nie różnią się od tych niezweryfikowanych, które zostały opublikowane w lipcu, ale nie to jest najważniejsze. Tajwański producent już teraz przedstawił prognozy przychodów na III kwartał 2012 roku. Nie są one zbyt optymistyczne.

[solr id="komorkomania-pl-117859" excerpt="0" image="0" _url="http://komorkomania.pl/5953,nastepca-one-x-z-ekranem-fullhd-i-snapdragonem-s4-pro-czy-htc-odzyje" _mphoto="htc-one-x-logo-108747-27-7014cb8.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2470[/block]

HTC zakłada, że przychody będą plasowały się na poziomie między 2,34 mld a 2,7 mld dol. Oznaczałoby to 22% spadek względem ostatniego kwartału. Firma przewiduje również obniżenie marży brutto firmy z 27% do 25%. Poniżej wyniki sprzedażowe w ostatnich trzech kwartałach (w odniesieniu do największych konkurentów):

Liczba dostarczonych smartfonów 2011 -2012, fot. na podstawie danych IDC
Liczba dostarczonych smartfonów 2011 -2012, fot. na podstawie danych IDC

Dyrektor finansowy Chialin Chang uważa, że na słabe wyniki finansowe firmy mają wpływ widoczne spadki sprzedaży w regionach świata takich jak Europa, Afryka:

Sprzedaż na rynku chińskim będzie nadał rosła, pozostałe rynki odnotują różnej wielkości spadki. W Europie, Afryce oraz na Bliskim Wschodzie staniemy przed trudnościami ze względu m.in na konkurencję.

Tajwańczycy już od jakiegoś czasu mają problemy z konkurowaniem na rynku smartfonów. Wszystko miał zmienić debiutujący w kwietniu model HTC One X, rywal Samsunga Galaxy S III. Niestety, wyniki sprzedażowe urządzenia są najwyraźniej poniżej oczekiwanych. Firma zdecydowała się na obniżenie ceny modelu One X w Chinach oraz Stanach Zjednoczonych. W Chinach mówimy o obniżce z 5677 chińskich juanów (ok. 2895 zł) do 4999 chińskich juanów (ok. 2549 zł). HTC wcześniej ścinało ceny swoich produktów zazwyczaj po 6-12 miesiącach od daty premiery. Najwyraźniej tym razem musiało postawić wszystko na jedną kartę.

Firma ma spory problem z zainteresowaniem konsumentów swoimi produktami. Strategia polegająca na wyróżnieniu produktów dodatkowymi usługami, akcesoriami spaliła na panewce. Dowodem tego jest odsprzedanie 25% udziałów firmy Beats. Dokładnie tej samej marki, która miała być głównym motorem sprzedażowym produktów z logo HTC.

[solr id="komorkomania-pl-117844" excerpt="0" image="0" _url="http://komorkomania.pl/5956,htc-one-x-uchwycony-w-benchmarku-nenamark" _mphoto="htc-107476-270x152-16b134ca60a93.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2471[/block]

W grupie smartfonów wysokobudżetowych HTC może jeszcze wyraźniej odbiegać od konkurencji w III oraz IV kwartale 2012 roku. Wszystko za sprawą nadchodzącej premiery iPhone'a 5, modelu Galaxy Note II oraz rosnącej popularności modelu Galaxy S III. Producentowi pozostaje mieć nadzieję, że następca One X, o którym pisał wczoraj Mateusz, rzeczywiście namiesza na rynku.

Według mnie błędem HTC było postawienie na produkty o zbliżonym designie, nieróżniące się znacząco pod względem sprzętowym. Od momentu premiery Desire firma rozpoczęła odświeżanie urządzeń poprzez dodawanie coraz większego ekranu, szybszego procesora itp. Dodatkowo Tajwańczycy wydawali wiele różnych smartfonów z wyższej półki zamiast skupić się na dopracowaniu jednego topowego modelu, który pomógłby w budowaniu silnej marki.

Źródło: Reuters

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.