HTC One (M8), czyli podwójny aparat, który wyprzedził swoje czasy [Podróż w czasie]

HTC One (M8), czyli podwójny aparat, który wyprzedził swoje czasy [Podróż w czasie]12.10.2019 10:33

Tym razem przypominamy jeden z flagowców z 2014 roku.

"Kiedy byłem młody, ktoś mi powiedział: >>mieć rację w niewłaściwym czasie to być w błędzie, a być w błędzie we właściwym czasie to mieć rację<<" - przyznał niedawno świeżo upieczony szef HTC - Yves Maitre - podczas rozmowy z serwisem TechCrunch. Nic tak bardzo nie pasuje do tych słów jak smartfon, który dziś wspominamy.

HTC One (M8) wyprzedził modę na podwójne aparaty

"M-ósemka" ujrzała światło dzienne 25 marca 2014 roku. Co prawda nie była pierwszym telefonem z podwójnym aparatem w ogóle (miano to należy do Samsunga SCH-B710 z roku 2007), ale dotychczas takie moduły były wykorzystywane głównie do robienia zdjęć 3D. HTC znalazło dla dodatkowego sensora inne zastosowanie.

Drugi, 2-megapikselowy aparat pomocniczy służył do wykrywania głębi. Dzięki telefon miał odseparowywać pierwszy plan od drugiego i nakładać cyfrowe rozmycie tła bardziej precyzyjnie niż telefony z aparatami pojedynczymi (z których i tak tryb bokeh miała jedynie garstka). Zarówno siłę rozmycia, jak i punkt ostrości można było wybrać już po zrobieniu zdjęcia.

W oprogramowaniu znalazł się nie tylko klasyczny tryb bokeh, ale i kilka bardziej oryginalnych efektów. Chociażby usuwanie koloru z tła.

Na tym nie koniec. Telefon analizował głębię podczas robienia każdego zdjęcia, dzięki czemu wszystkie fotki można było przejrzeć w prostym trybie 3D.

HTC miało rację za wcześnie

Eksperyment polegający na dodaniu do telefonu drugiego aparatu HTC uznało za nieudany, bo już po roku z niego zrezygnowało. Bezpośredni następca One'a (M8) miał już aparat pojedynczy. Podobnie jak dwa kolejne flagowce, bo do podwójnych aparatów Tajwańczycy powrócili dopiero wraz z modelem U12+ z 2018 roku.

Tymczasem Apple, Samsung czy Huawei zaczęli pakować podwójne sensory do swoich flagowców dopiero w latach 2016-2017. Dobre dwa lata po HTC.

Mało tego - w 2018 roku Facebook wprowadził w swoim serwisie funkcję 3D Photos - łudząco podobną do trójwymiarowego efektu z HTC One (M8).

HTC One (M8) miał do zaoferowania więcej niż tylko aparat

Smartfon wyróżniał się wysokiej jakości wzornictwem, które może się podobać nawet dziś. Znany z zaprezentowanego rok wcześniej modelu One proces produkcyjny został udoskonalony, dzięki czemu ilość użytych tworzyw sztucznych zminimalizowano do minimum. Obudowa w aż 90 proc. składała się z metalu.

Nie zabrakło głośników stereo BoomSound oraz specyfikacji godnej flagowca z 2014 roku.

Nad całością czuwał oczywiście Android z nakładką Sense, ale - ciekawostka - na wybranych rynkach pojawił się alternatywny wariant z Windows Phone'em.

Pierwsze skrzypce w kampanii reklamowej grał jednak aparat, czyli element, który został uśmiercony najszybciej. HTC odniosło więc porażkę wprowadzając przed wszystkimi rozwiązanie, które - jak dziś wiemy - okazało się być z najważniejszych trendów tej dekady.

"Mieć rację w niewłaściwym czasie to być w błędzie".

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.