HTC Wildfire, czyli społecznościowy hit sprzedaży [Podróż w czasie]

HTC Wildfire, czyli społecznościowy hit sprzedaży [Podróż w czasie]22.06.2019 11:23

Ptaszki ćwierkają, że HTC bierze pod uwagę wskrzeszenie linii Wildfire. Warto więc przypomnieć sobie pierwszego przedstawiciela tej niewielkiej, póki co, rodziny.

Rok 2010. HTC jest czwartym co do wielkości producentem smartfonów na świecie, zajmując miejsce za Nokią, RIM (BlackBerry) oraz Apple'em. Tak, przed Samsungiem.

Rosnącą popularnością cieszy się zaprezentowany raptem kilkanaście miesięcy wcześniej Android. Niemal każdemu liczącego się producentowi marzy się wypuszczenie przystępnego cenowo urządzenia, które mogłoby stać się hitem u operatorów. Nie inaczej było z HTC.

HTC Windfire był dla Tajwańczyków tak ważny, że zaangażowali społeczność w jego powstanie

W kwietniu 2010 roku HTC umieściło na Facebooku informację, że pracuje nad czymś nowym i potrzebuje pomocy społeczności. Ta miała pomóc w wybraniu nazwy, która byłaby "figlarna i pełna młodości".

Z czterech propozycji (Jovi, Zeal, Wildfire oraz Festi) facebookowicze wybrali trzecią, oddając na nią 50 proc. głosów. Na drugim miejscu znalazła się nazwa Zeal (24 proc. głosów).

HTC Wildfire trafił na rynek jako mniejsza wersja HTC Desire

HTC Wildfire ujrzał światło dzienne 17 maja 2010 roku. Choć firma postanowiła wypuścić smartfon pod nową marką, był on często nazywany tańszą i mniejszą alternatywą dla popularnego wówczas modelu z wyższej półki - Desire. Dlatego nieformalnie nowość była nazywana "HTC Desire mini".

Wildfire'a z droższym bratem łączyło przede wszystkim bardzo charakterystyczne wzornictwo. Oba smartfony nie tylko wyglądały bardzo podobne, ale i były porównywalne pod względem jakości wykonania. Ponadprzeciętnej jakości wykonania, dodajmy. Tylny panel wykonany był z części plastikowych oraz metalowych, co w tamtych czasach nie było standardem. Zwłaszcza wśród telefonów ze średniej półki.

W polskich sklepach telefon był wyceniony na 1199 zł, co stanowiło wówczas niezłą wycenę jak za markowy i przyzwoity smartfon z Androidem. Największą popularnością smartfon i tak cieszył się jednak w ofertach operatorów.

Sporym atutem była też nakładka Sense UI

HTC dysponowało wówczas - zdaniem wielu - najbardziej dopracowanym i najfunkcjonalniejszym Androida. Nakładki Sense UI nie mogło oczywiście zabraknąć na tańszym modelu.

Tajwańczycy promowali przede wszystkim funkcje społecznościowe. aplikacja Friend Stream agregowała w jednym miejscu treści z Facebooka, Twittera czy Flickra. Uspołecznościowana została także lista kontaktów, przy której wyświetlane były wpisy z popularnych serwisów. Te były widoczne także na ekranie połączenia przychodzącego razem ze zdjęciem z Facebooka czy datą urodzin.

Należy pamiętać, że w 2010 roku wielu użytkowników dopiero wkraczało w świat smartfonów i aplikacji, dlatego HTC postanowiło ten proces ułatwić. Firma przygotowała specjalny widget, który pozwalał dzielić się ze znajomymi linkami do ciekawych apek.

Obsługę telefonu ułatwiał optyczny trackpad oraz pojemnościowy wyświetlacz, wykrywający multidotyk. W tamtych czasach nie każdy telefon mógł się czymś takim poszczycić.

Parametry techniczne jednak nie zachwycały

Praktycznie cała uwaga producenta została skupiona na wzornictwie oraz interfejsie, czyli aspektach traktowanych wówczas przez wielu konkurentów po macoszemu. Oberwało się jednak specyfikacji, która obejmowała:

  • 3,2-calowy ekran TFT o rozdzielczości 480 x 320 (180 ppi);
  • układ Qualcomm MSM7225 o taktowaniu 528 MHz;
  • 384 MB pamięci RAM;
  • 512 MB rozszerzalnej pamięci wewnętrznej;
  • aparat 5Mpix z autofokusem i diodą doświetlającą;
  • GPS;
  • radio FM;
  • baterię o pojemności 1300 mAh.

Użytkownicy narzekali przede wszystkim na niską rozdzielczość ekranu oraz niewystarczającą wydajność, przez którą smartfon często łapał zadyszkę. Nie zmieniło to jednak faktu, że HTC Wildfire stał się prawdziwym hitem sprzedaży.

HTC Wildfire - First Look

Mimo jednak odniesionego sukcesu, telefon doczekał się tylko jednego bezpośredniego następcy, którym w 2011 roku został model Wildfire S. Kto jednak wie, może HTC wkrótce faktycznie wskrzesi tę kultową przecież markę.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.