Hugo Barra odchodzi z Xiaomi. To wielka strata dla Chińczyków

Hugo Barra odchodzi z Xiaomi. To wielka strata dla Chińczyków23.01.2017 14:09
Hugo Barra
Źródło zdjęć: © Wikimedia

Xiaomi straciło właśnie jednego z kluczowych pracowników. Firmę opuszcza Hugo Barra - człowiek, któremu powierzono zmienienie chińskiego start-upu w globalną markę.

Rodzina wygrała z karierą

O swoim odejściu Hugo Barra poinformował za pośrednictwem swojego konta na Facebooku. W wyczerpującym poście wspomina on, że objęcie stanowiska wiceprezesa działu globalnego Xiaomi związane było z przeprowadzką do Pekinu, który znajduje się ponad 10 000 kilometrów od jego "strefy komfortu".

Barra zostawił w USA nie tylko przyjaciół, ale i rodzinę. Podkreśla on, że przeprowadzka odbiła się na jego życiu i zdrowiu. Dla Xiaomi pracował od września 2013 roku.

"Jeśli istnieje dobry moment na odejście, ten czas właśnie nadszedł"

Zadaniem Barry było rozpoczęcie globalnej ekspansji Xiaomi i - jak przekonuje - cel ten udało się zrealizować. W ciągu trzech lat Indie stały się największym zagranicznym rynkiem zbytu dla chińskiego producenta. Roczne przychody Xiaomi przekroczyły tam miliard dolarów szybciej niż w przypadku jakiejkolwiek firmy w historii.

Xiaomi rozszerzyło dystrybucję o ponad 20 nowych rynków takich jak Indonezja, Singapur, Malezja, Rosja, Meksyk oraz - oczywiście - Polska.

Barra chwali się także debiutem na amerykańskim rynku, ale - patrząc obiektywnie - jest to raczej umiarkowany sukces. Póki co w USA pojawił się tylko jeden produkt Xiaomi - Mi Box, czyli przystawka do telewizora z systemem Android TV. Warty odnotowania jest jednak fakt, że urządzenie powstało w ścisłej współpracy z Google'em.

Hugo Barra powraca do korzeni

Na razie były już pracownik Xiaomi nie zdradza zbyt wiele na temat swoich planów na przyszłość, ale ujawnił, że powróci do Doliny Krzemowej.

Przed przejściem do Xiaomi Barra pracował w Google'u, gdzie piastował stanowisko wiceprezesa oraz rzecznika prasowego działu zajmującego się rozwojem Androida. Jedno jest pewne - człowiek o takim doświadczeniu nie będzie narzekał na brak ofert, więc z pewnością jeszcze o nim usłyszymy.

To duża strata dla Xiaomi

Hubo Barra był dla Xiaomi ważną osobą nie tylko z biznesowego, ale i wizerunkowego punktu widzenia. Na arenie międzynarodowej był on prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalnym pracownikiem Xiaomi; na Facebooku obserwuje go ponad 109 000 osób, na Twitterze ponad 101 000. Dla porównania Lei Jun - CEO firmy - śledzony jest przez niespełna 7000 twitterowiczów.

To Barra prowadził globalne prezentacje smartfonów. To Barra za pośrednictwem społecznościówek informował nas o nowych produktach i zdradzał zakulisowe ciekawostki. To Barra uczył nas, jak wymawiać "Xiaomi". Dla firmy, która stara się być "chińskim Apple'em", rozpoznawalny i lubiany człowiek był prawdziwym skarbem. Skarbem, który właśnie przepadł.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.