Tim Cook chwali się liczbą użytkowników Apple Music. Ma powody do zadowolenia

Tim Cook chwali się liczbą użytkowników Apple Music. Ma powody do zadowolenia20.10.2015 14:31
Apple Music
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak

Apple Music wystartowało nieco ponad 3 miesiące temu, więc użytkownikom, którzy są z tą usługą od samego początku skończył się darmowy okres próbny. Okazuje się, że na opłacenie abonamentu zdecydowało się całkiem sporo osób i Spotify ma mocnego rywala.

Apple Music wystartowało 30 czerwca tego roku i od samego początku budziło bardzo duże emocje. Wystarczy przypomnieć chociażby sytuację z Taylor Swift, która swoim wpisem zmieniła politykę tego giganta... lub po prostu zrobiła dokładnie to, na co umawiała się z Apple'em. Pierwsze recenzje samej aplikacji również podzieliły użytkowników, ponieważ wielu z nich - tym Miron - stwierdziło, że tak nieprzemyślanego produktu Amerykanie chyba nie wydali nigdy. Poza tym wypowiadali się konkurenci, wychodziły nieprzyjemne sprawy z przeszłości i jakoś to wszystko tak się kręciło. Najważniejszym pytaniem jest to, ilu użytkowników zdecydowało się wykupić abonament po 3 miesiącach, ponieważ to właśnie jest mierzalnym wyznacznikiem tego, czy Apple odniósł sukces. Według informacji z CNET, które przytacza wypowiedzi Tima Cooka liczby są po stronie Amerykanów.

Tim Cook:

To wspaniale, że mamy 15 milionów użytkowników, z czego 6,5 mln opłaca abonament. Jestem bardzo szczęśliwy z tego powodu i sądzę, że kierunek w jakim zmierzamy jest naprawdę dobry.

15 milionów użytkowników wypada dość blado przy 75 mln osób korzystających ze Spotify, ale już patrząc na płacących użytkowników sytuacja jest dużo korzystniejsza dla Apple. Na abonament u lidera tego rynku zdecydowało się do tej pory "jedynie" 20 milionów klientów. Oznacza to, że jedynie 26% klientów nie korzysta z darmowej wersji i przelewają oni swoje pieniądze na konto Spotify. Nie jest to oszałamiający wynik, co widać na przykładzie amerykańskiej firmy. W przypadku Apple ponad 43% użytkowników płaci za muzykę, której słucha.

Trzeba jednak zauważyć, że w Apple Music po trzech darmowych miesiącach nie ma możliwości dalszego korzystania z tej usługi bez wykupienia abonamentu. To oznacza, że użytkownicy mają wybór: albo płacisz, albo nie korzystasz. Spotify za to przez cały czas oferuje darmowe słuchanie muzyki przerywanej reklamami. Ten element jest moim zdaniem bardzo znaczący, ponieważ przez niego producent z Cupertino nie osiągnie takiej liczby użytkowników jak konkurent, ale może zarabiać na strumieniowaniu muzyki dużo więcej. Zapewne sporo osób korzystających z darmowego wariantu zdecyduje się na wykupienie abonamentu, który nie kosztuje więcej niż propozycje konkurencji.

  • 4,99 euro (ok. 21 zł) za pakiet indywidualny;
  • 7,99 euro (ok. 33 zł) za pakiet rodzinny (do 6 osób).

Taka strategia jest moim zdaniem skuteczniejsza, ja podobnie zacząłem swoją przygodę ze Spotify. Najpierw skorzystałem z darmowego okresu (pół roku), a potem tak się przyzwyczaiłem do wygody jaką daje ta usługa, że zdecydowałem się na abonament. Ważnym krokiem będzie na pewno też pojawienie się Apple Music na Androidzie, co ma nastąpić tej jesieni. Można śmiało zakładać, że liczba użytkowników znacząco się zwiększy, ale nie jestem przekonany czy oni tak chętnie rzucą się na płatne abonamenty. Obstawiam, że stosunek płacących do całości spadnie o kilka procent.

Tim Cook się cieszy z wyników Apple Music i moim zdaniem jest to jak najbardziej uzasadniona radość. Jest to świetny wynik po 3 miesiącach od startu i jeśli funkcje jak radio Beats 1, Connect (profile społecznościowe twórców w aplikacji) czy też For You (spersonalizowane propozycje przygotowywane przez algorytmy i ludzi) będą rozwijane to zapewne ten serwis muzyczny będzie regularnie zwiększać grono użytkowników. Sam chętnie sprawdzę Apple Music jak już pojawi się na Androidzie. Na razie jestem zadowolonym klientem Spotify, ale może firma z Cupertino bardziej przypadnie mi do gustu?

Źródło: CNET via phonearena.com

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.