Ile tak naprawdę warta jest marka Apple?

Ile tak naprawdę warta jest marka Apple?06.01.2011 12:40
Zbyszek Kowal

Co chwilę słyszymy jak dobrze wiedzie się firmie z Cupertino. Doskonałe wynik sprzedaży iPhone’a, później świetne statystyki dotyczące iPada. Wszystko pięknie, ale ile tak naprawdę kosztuje marka Apple? Czy da się to w jakiś sposób wyliczyć? Okazuje się, że tak.

Co chwilę słyszymy jak dobrze wiedzie się firmie z Cupertino. Doskonałe wynik sprzedaży iPhone’a, później świetne statystyki dotyczące iPada. Wszystko pięknie, ale ile tak naprawdę kosztuje marka Apple? Czy da się to w jakiś sposób wyliczyć? Okazuje się, że tak.

Najprościej i najbardziej pewnie jest zerknąć na giełdę na której Apple jest notowany. Ceny akcji Apple inc wzrosły 3 stycznia 2011 r. do poziomu 329,75 dolarów, co w przybliżeniu daje nam całkowitą wartość 302,47 mld dolarów!

Zgodnie z tymi informacjami, Apple stał się najbardziej wartościową firmą w branży IT na świecie, wyprzedzając najgroźniejszego konkurenta, firmę Microsoft. Co jeszcze ciekawsze, firma zarządzana przez Jobsa jest równocześnie drugą największą firmą świata, tuż po spółce paliwowej ExxonMobil, której wartość jest większa o 74 mld dolarów od Apple’a.

Według analityków giełdowych, wartość giełdowa Apple’a w ostatnim roku wzrosła o 100 miliardów dolarów. Nie wiem jak Wam, ale mi zakręciło się w głowie od tych liczb. Wygląda również na to, że nie jest to maksimum możliwości, wszak czeka nas jeszcze premiera iPada 2. Te cyferki z pewnością jeszcze podskoczą!

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.