iOS w Ameryce trzyma się mocno. Kiedy wyprzedzi go Android?

iOS w Ameryce trzyma się mocno. Kiedy wyprzedzi go Android?12.10.2011 11:19
Produkty Apple'a z iOS górą w USA (fot. tech2date.com)
Kamil Homziak

Wydawać by się mogło, że przy często podawanych 500 tys. nowych aktywacji dziennie Android powinien szturmem zdobywać udziały w rynku. Rzeczywiście tak się dzieje, ale w Stanach Zjednoczonych odbywa się to nieco wolniej, a liderem wśród producentów systemów mobilnych wciąż pozostaje Apple.

Tak przynajmniej wynika z najnowszego raportu comScore. Jego autorzy zbadali, z jakich systemów operacyjnych w urządzeniach przenośnych korzystają Amerykanie. Na czele listy znajduje się iOS z wynikiem 43,1%. Może to dziwić, ponieważ według innych badań w USA rządzi Android. W tej analizie użyto innej metodyki i do rubryki iOS, oprócz iPhone'a, włączono także iPody i iPady, co wpłynęło na wzrost udziałów. System Google'a uplasował się na drugim miejscu z wynikiem 34,1%. Jeśli będzie się rozwijał tak dynamicznie jak dotychczas, to wkrótce wysunie się na prowadzenie. Trzecie miejsce zajmuje mocne w Ameryce Północnej BlackBerry z 15,4%, innym platformom do podziału przypada 7,8%.

Rozkład udziałów (bo nie same pozycje) wygląda nieco inaczej, jeśli wziąć pod uwagę to, jak często poszczególne urządzenia są używane do przeglądania Internetu. iOS generuje 58,5% odsłon, Android - 31,9%, BlackBerry - zaledwie 5%, a inne systemy 4,6%. Widać więc, że produkty Apple'a są stworzone do buszowania w Sieci, a świetny wynik w dużej części jest zapewne zasługą iPada. Tablet Apple'a zdominował amerykański rynek - kontroluje aż 97,2% ruchu generowanego przez tego typu urządzenia, wyprzedza też iPhone'a (46,8% vs 42,6%) na pozycji najpopularniejszego produktu z iOS-em używanego do przeglądania Internetu.

comScore: Rynek systemów mobilnych w USA (fot. comScore)
comScore: Rynek systemów mobilnych w USA (fot. comScore)

Ogółem, sprzęty mobilne wygenerowały 6,8% ruchu w USA, z czego około 66% to zasługa smartfonów, a znaczna reszta - tabletów. Ponad połowa użytkowników tych ostatnich wykorzystuje je do robienia zakupów, czytania wiadomości czy korzystania z serwisów społecznościowych. Prawie 55% spośród nich to mężczyźni, 30% stanowią osoby w wieku 25-34 lat.

Analiza comScore dowodzi, że Amerykanie kochają produkty Apple'a, ale coraz częściej sięgają po Androida. Duży udział iOS-a we wszystkich wynikach to zasługa iPada, który wciąż nie doczekał się godnego konkurenta. Gdy taki się w końcu pojawi, system Google'a ma szansę objąć prowadzenie. Przy udziałach w rynku tabletów na poziomie niecałych 3% to zwyczajnie niemożliwe, mimo przewagi w sprzedaży smartfonów. Słabnie pozycja BlackBerry, zwłaszcza jako producenta urządzeń do przeglądania Internetu. Dziwić może też brak w pierwszej czwórce mobilnego Windowsa, ale i to może się zmienić, gdy ludzie zaczną kupować smartfony z WP7 Mango produkcji Nokii, HTC czy Samsunga. W zestawieniu nie ma Symbiana, ale jego popularność za wielką wodą zawsze była śladowa.

A co, gdyby spróbować przełożyć te wyniki na polski rynek? Co prawda nie ma tak szczegółowych danych, ale można posiłkować się raportami Gemiusa. Wynika z nich, że Android generuje 0,5% ruchu w polskiej Sieci, Symbian - 0,28%, a iOS 0,17%. Lista najpopularniejszych urządzeń do przeglądania Internetu wygląda tak: iPad - około 16%, iPhone - 10,63%, a na kolejnych miejscach z udziałami poniżej 3% znajdują się m.in. Samsung Galaxy S, Nokia C3 czy Samsung Galaxy Ace.

Główną barierą dla polskich użytkowników pozostaje cena produktów Apple'a. Gdyby były one tańsze, w ogólnej klasyfikacji z pewnością wyprzedziłyby przestarzałego już Symbiana. Na to się raczej nie zanosi. Można się co najwyżej spodziewać, że udziały Androida będą rosły, a Symbiana spadały. iOS będzie zdobywał rynek, ale głównie dzięki iPadowi.

Źródło: ComScoreGemius

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.