iPhone 14 Pro ma taką specyfikację, że w Sony strzelają korki od szampana

iPhone 14 Pro ma taką specyfikację, że w Sony strzelają korki od szampana17.01.2023 22:35
Aparat iPhone'a 14 Pro uratował Sony
Źródło zdjęć: © Unsplash

Sony to jedyny producent fotograficznych matryc do smartfonów, który w 2022 roku zarobił więcej niż w 2021. Wszystko dzięki Apple'owi.

Miniony rok był dla producentów matryc wyjątkowo niefortunny. Przede wszystkim dlatego, że - jak wynika z raportu firmy analitycznej Counterpoint - sprzedaż smartfonów spadła względem 2021 o 11 proc. Już z tego powodu zapotrzebowanie na aparaty drastycznie spadło.

Na tym nie koniec. Kryzys ekonomiczny sprawił, że producenci smartfonów zaczęli szukać oszczędności, a więc mnożenie aparatów wyłącznie w celach marketingowych przestało się opłacać. Od kilku miesięcy obserwujemy jak z kolejnych telefonów znikają kamerki do detekcji głębi czy prymitywne obiektywy makro.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Choć prawie cała branża tonie, Sony notuje wzrosty. Wszystko dzięki iPhone'owi 14 Pro

Counterpoint zauważa, że w 2022 roku Sony dostarczyło co prawda mniej matryc niż w 2021, ale pod względem przychodów zaliczyło wzrost. Wszystko przez to, że najważniejszy klient Japończyków - Apple - znacznie poprawił aparaty w swoim najnowszym flagowcu.

W porównaniu z poprzednikiem, iPhone 14 Pro ma:

  • matrycę aparatu główny o większym rozmiarze i wyższej rozdzielczości (48 zamiast 12 Mpix);
  • większy sensor aparatu ultraszerokoątnego;
  • nowy aparat do selfie z autofokusem.

Nowe komponenty są wyższej klasy, a więc i droższe. Szacuje się, że dzięki tym ulepszeniom Sony zarabia aż o 6 dolarów więcej na każdym iPhonie. A że te rozchodzą się w dziesiątkach milionów, Japończycy zanotowali wzrost przychodów w wyjątkowo niesprzyjających warunkach.

Strategia Samsunga polegała natomiast na zalaniu rynku przystępnymi cenowo matrycami o wysokiej rozdzielczości 50, 108 czy nawet 200 Mpix. Koreańczycy mieli zarobić mniej niż rok wcześniej, ale przynajmniej znacząco zrekompensować spadki ilościowe.

Z kolei spadki przychodów zanotowane przez firmy OmniVision, Galaxycore i SK Hynix miały być dwucyfrowe, a tym samym najwyższe od lat.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.