iPhone 4S wcale nie taki wspaniały, jak go malują?

iPhone 4S wcale nie taki wspaniały, jak go malują?14.10.2011 17:00
iPhone 4S za mało przełomowy? (fot. gadgetcase.com)
Kamil Homziak

Choć dziś iPhone 4S oficjalnie trafił do sklepów, to z badań Retrevo przeprowadzonych na grupie 1300 Amerykanów wynika, że część z nich wcale nie uważa go za produkt przełomowy. Dlaczego i jakie jeszcze wyniki przynosi wspomniany raport?

Wśród posiadaczy smartfonów, grupa niezadowolonych jest jednak stosunkowo mała - 29%. Jako powód rozczarowania, 7% podaje brak większego wyświetlacza, 11% niezmieniony wygląd, a 17% brak łączności 4G. Gorzej wygląda sprawa u osób będących aktualnie właścicielami iPhone'a 4 - nowa wersja zawiodła prawie co drugiego z nich (47%). W tej grupie, 12% spodziewało się większego ekranu, 21% nowego wyglądu, a łączność 4G była ważna dla 29% ankietowanych. Mimo to, aż 42% posiadaczy czwartej generacji smartfona Apple'a zamierza kupić nową wersję, a podobne plany ma także 44% właścicieli wersji 3G lub 3GS, 24% posiadaczy BlackBerry i 12% osób korzystających na co dzień z Androida.

Ankieta Retrevo w sprawie iPhone\
Ankieta Retrevo w sprawie iPhone\
Ankieta w sprawie iPhone\
Ankieta w sprawie iPhone\

Badania jednoznacznie wskazują cechy, jakie łączono z iPhone'em 5: większy ekran, nowy wygląd, łączność 4G. A że podobnie jak w przypadku premiery wersji 3GS, Apple postanowiło dokonać skoku stopniowo, na piątą, wnoszącą większe zmiany generację przyjdzie czekać do przyszłego roku. Inny wniosek z badań to to, że osoby już posiadające smartfon z Cupertino są bardziej skłonne zamienić go na najnowszy model niż osoby korzystające z konkurencyjnych rozwiązań. Lojalność to zresztą ważna cecha, o którą walczą wszyscy producenci, ale firmie Tima Cooka udaje się to wyjątkowo dobrze. Nie oznacza to jednak, że iPhone 4S jest zły, bo wyniki benchmarków świadczą o rzeczywistym wzroście wydajności. Mimo wszystko, lud spodziewał się raczej większych zmian.

Brak tych ostatnich nie spowodował jednak spadku zainteresowania nowym produktem. Wręcz przeciwnie, podczas przedsprzedaży, 4S pobił wszelkie rekordy i stał się najszybciej sprzedającym się produktem Apple'a w historii. Dodatkowo, pierwszego dnia sprzedaży w sklepach, pobity został jeszcze rekord ceny pojedynczej akcji, które zanotowały wzrost o 3,3%, osiągając wartość 422 dolarów. A pomyśleć, że jeszcze tydzień wcześniej kosztowały "zaledwie" 369,80 dolarów...

A co z biciem rekordów w Polsce? Póki co ciężko powiedzieć, bo nie wiadomo nawet, kiedy smartfon z Kalifornii oficjalnie zawita do kraju nad Wisłą ani ile będzie kosztował. Przy obecnym kursie walut pewnie będzie to niemało, choć przeglądając oferty na aukcjach internetowych widać, że nie brakuje chętnych na zakup nawet po mocno zawyżonej cenie.

Źródło: BGR

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.