Tylko Apple potrafi sprawić, żeby świat ekscytował się nowym kolorem telefonu

Tylko Apple potrafi sprawić, żeby świat ekscytował się nowym kolorem telefonu28.06.2016 12:11

Gdyby na początku tego tysiąclecia ktoś powiedział mi, że za kilkanaście lat świat będzie szalał na punkcie nowego koloru telefonu, postukałbym się w czoło. Niepotrzebnie.

Przed kilkunastoma laty kolory komórek nie wzbudzały większych emocji z jednego prostego powodu - popularne telefony były dostępne w wielu kombinacjach kolorystycznych, a za 30 zł na targu można było kupić nową obudowę i w kilka chwil przepakować do niej wszystkie podzespoły.

Nokia 3310 w różnokolorowych obudowach
Nokia 3310 w różnokolorowych obudowach

Lata mijały, kolorki przestawały być modne, a telefony - w dużej mierze za sprawą iPhone'a - były coraz częściej robione na jedno kopyto i zamykane w nierozbieralnych obudowach. Efekt? Nowy kolor telefonu jest obecnie dla producenta takim samym powodem do chwalenia się jak nowy wyświetlacz czy mocniejsze bebechy.

O marketingowej potędze kolorów mogliśmy się po raz pierwszy przekonać w 2011 roku

Swego czasu Apple przyzwyczaił klientów do tego, że wprowadza iPhone'y w dwóch wersjach kolorystycznych: czarnej oraz białej. Pierwszym po iPhone'ach 3G i 3GS wyjątkiem był iPhone 4, który w czerwcu 2010 roku trafił do sprzedaży tylko w czarnym wariancie. Był to początek prawdopodobnie największej kolorystycznej afery w dziejach ludzkości.

Cały świat zastanawiał się, co się stało z białym iPhone'em 4. W rozmowach z dziennikarzami przedstawiciele firmy wspominali jedynie o "technologicznym wyzwaniu" i zapewniali, że biały model pojawi się wkrótce. W kwietniu 2011 roku - po 10 miesiącach (!) plotek i spekulacji - biały iPhone 4 wylądował na półkach sklepowych, a pod Apple Store'ami ponownie ustawiły się kilometrowe kolejki.

Na białego iPhone'a 4 klienci musieli czekać 10 miesięcy
Na białego iPhone'a 4 klienci musieli czekać 10 miesięcy

Dlaczego trwało to tak długo? Oficjalnie - Apple miał problem z wyprodukowaniem białego tworzywa, które spełniałoby rygorystyczne normy jakościowe i ochroniło podzespoły przed działaniem światła słonecznego.

Z perspektywy czasu można się jednak zastanawiać, czy aby cała afera nie została z góry ukartowana. Pomyślcie tylko - firma Steve'a Jobsa zapewniła sobie wielomiesięczny rozgłos w mediach i drugi zastrzyk gotówki wyłącznie dzięki białej obudowie. Jeśli jakaś firma potrafiłaby coś takiego zaplanować, na pewno byłby to Apple.

Obecnie Apple gra kolorami iPhone'ów w sposób mistrzowski

Co dwa lata pojawia się nowy wariant kolorystyczny, którego debiut nie pozostaje bez echa. W 2013 roku był to złoty iPhone 5s, w roku 2015 [del]różowy[/del] iPhone 6s Rose Gold.

Na tej prostej skądinąd strategii Apple wygrywa podwójnie:

  • kolory te same w sobie wzbudzają wiele kontrowersji, przez co o iPhone'ach dużo się mówi;
  • iPhone'y z linii \s\ są bardzo podobne do poprzedników, więc ludzie chętnie kupują nowe warianty.
iPhone 6s w wersji Rose Gold
iPhone 6s w wersji Rose Gold

Wiem wiem, wiele osób przekonuje siebie i innych, że iPhone w kolorze Rose Gold jest najładniejszy ze wszystkich, ale odpowiedzcie sobie na jedno pytanie: ilu facetów z różowymi telefonami widzieliście zanim do sprzedaży trafił iPhone 6s? No właśnie. Apple zatrudnia geniuszy.

Na ten rok Apple szykuje prawdziwą bombę: "prawie czarnego" (!) iPhone'a!

Tak przynajmniej wynika z doniesień japońskiego serwisu Macotakara, co - biorąc pod uwagę liczbę publikacji w mediach na ten temat - jest jednym z najważniejszych newsów tego miesiąca. Tegoroczny iPhone ma być dostępny w "ciemniejszej, prawie czarnej" wersji.

Bazując na tych plotkach, @appledesigner przygotował już nawet zestaw grafik koncepcyjnych. Wiecie, w razie gdyby ktoś miał problemy z wyobrażeniem sobie, jak może wyglądać ciemny telefon.

[1/3]
[2/3]
[3/3]

Chyba już wiem, jaki kolor będzie modny tej jesieni.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.