iPhone nie działa prawidłowo? Dzięki tej stronie sam sprawdzisz, co się popsuło

iPhone nie działa prawidłowo? Dzięki tej stronie sam sprawdzisz, co się popsuło15.12.2023 15:23
iPhone'a 15 Pro zdiagnozujesz samodzielnie
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Program samodzielnej naprawy iPhone'ów został właśnie rozszerzony o wygodną diagnostykę urządzeń. Na razie tylko w USA, ale wkrótce z tej możliwości skorzystają także mieszkańcy Europy.

Proces o nazwie Diagnostics - w przeciwieństwie do samej naprawy w ramach Self Service Repair - jest darmowy i nie wymaga wypożyczenia od Apple'a żadnych specjalnych narzędzi. Idea jest taka, by każdy mógł przeprowadzić diagnostykę w domowym zaciszu korzystając z już posiadanego sprzętu.

Samodzielna diagnostyka iPhone'a. Jak sprawdzić, co się popsuło?

Programem samodzielnej diagnostyki objęto iPhone'y 12 i nowsze, a więc modele wydane od 2020 roku. Aby przeprowadzenie badania było możliwe, smartfon musi mieć zainstalowany system iOS 17 (lub nowszy) oraz być w stanie się włączyć i nawiązać połączenie z siecią Wi-Fi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kamera solarna z akumulatorem w super cenie – recenzja Foscam B4

Rolę konsoli diagnostycznej może przejąć:

  • inny iPhone lub iPad z systemem iOS 13/iPadOS 13 (lub nowszym) i przeglądarką Safari;
  • komputer Mac z systemem macOS Catalina 10.15 (lub nowszym) z przeglądarką Safari;
  • komputer PC z przeglądarką Chrome 55 (lub nowszą), Firefox 59 (lub nowszą) albo Microsoft Edge 12 (lub nowszą).

Aby zidentyfikować usterkę, wystarczy:

  1. wyłączyć iPhone'a i wprowadzić go w tryb diagnostyczny przytrzymując jednocześnie oba przyciski głośności;
  2. uruchomić na drugim urządzeniu witrynę Diagnostics (jeszcze niedostępną w Polsce) i wprowadzić na niej numer seryjny testowanego iPhone'a.

Później należy już tylko postępować zgodnie ze wskazówkami wyświetlonymi na stronie.

Dostępne narzędzia diagnostyczne pozwalają na weryfikację obecności komponentów sprzętowych, wykrycie usterek wyświetlacza i panelu dotykowego, sprawdzenie działania przedniego i tylnego aparatu, zbadanie funkcjonowania skanera twarzy Face ID oraz przeprowadzenie testu wyjścia audio.

W Europie program Self Service Repair ma zostać rozszerzony o narzędzia Diagnostics w 2024 roku.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.