iPhone 7 z ekranem OLED produkcji Samsunga? To bardzo prawdopodobne

iPhone 7 z ekranem OLED produkcji Samsunga? To bardzo prawdopodobne28.10.2015 13:40
iPhone 6 i Galaxy S6
Źródło zdjęć: © Krzysztof Basel

W nocy Apple pochwalił się wynikami finansowymi za ostatni kwartał. 51,5 mld dolarów przychodów, 11,1 mld dolarów zysku netto i 48,04 mln sprzedanych iPhone'ów, które odpowiadały za 63% wygenerowanych przychodów firmy - to wszystko robi wrażenie. Co jednak ciekawe, Tim Cook wspomniał w raporcie, że 30% klientów, którzy zdecydowali się na zakup iPhone'a od lipca do września tego roku, przesiadło się ze smartfona z Androidem. Jak nietrudno policzyć, mówimy o ponad 14,4 mln iPhone'ów, które zastąpiły konkurencyjne słuchawki w ciągu 3 miesięcy.

Skuteczne podkradanie klientów przez Apple'a wcale mnie nie dziwi, bo dziś iPhone'y są przyjazne użytkownikom bardziej niż kiedykolwiek wcześniej; duże ekrany i coraz bardziej otwarte oprogramowanie to coś, o czym użytkownicy iOS-u do niedawna mogli tylko pomarzyć. Dość zresztą wspomnieć, że kilka tygodni temu w Google Play wylądowała pierwsza aplikacja Apple'a na Androida, która służy do... wygodnego przenoszenia danych na urządzenia z iOS-em. Wkrótce iTelefony mogą stać się jeszcze atrakcyjniejsze w oczach klientów najważniejszego rywala Samsunga, czyli Apple'a.

Jak donosi serwis etnews, w ramach zaplanowanej przez firmę Tima Cooka dywersyfikacji dostaw do grona producentów wyświetlaczy do Apple Watcha wkrótce może dołączyć Samsung. Właściwie "grono" to trochę dużo powiedziane, bo na razie zajmuje się tym wyłącznie LG. Tak czy inaczej, nie to w tej informacji jest najciekawsze.

Apple Watch, Źródło zdjęć: © Lukas Gojda / Shutterstock.com
Apple Watch
Źródło zdjęć: © Lukas Gojda / Shutterstock.com

Jak zapewne wiecie, do produkcji Watcha Apple wykorzystuje ekrany typu AMOLED. Wspomniane źródło twierdzi, że współpraca z Samsungiem może obejmować nie tylko ekrany do zegarków, ale i iPhone'ów. Gigant z Cupertino testuje już ponoć otrzymane od Samsunga ekrany i wkrótce ma zdecydować, czy użyje ich do produkcji nowych iPhone'ów.

Dotychczas mówiło się, że Apple przesiądzie się na OLED-y dopiero w roku 2018, ale niewykluczone, że nastąpi to rok wcześniej. Apple tym samym odebrałby Koreańczykom poważną kartę przetargową. Nie tylko dlatego, że samsungi mają najlepsze ekrany na rynku, bo z tego pewnie relatywnie niewielu konsumentów zdaje sobie sprawę, ale przede wszystkim dlatego, że trwa marketingowy bum na OLED-y. Wystarczy, że Apple rzuci jakąś swoją chwytliwą nazwę (Retina OLED?) i jeden z asów w rękawie odebrany.

Galaxy S6 edge+
Galaxy S6 edge+

Nie można również zapomnieć, że potencjał technologii LCD powoli ulega całkowitemu wypaleniu. Samsung, LG i nawet BlackBerry mają już smartfony z wygiętymi ekranami, a ptaszki ćwierkają, że w ciągu kilku miesięcy obaj koreańscy giganci zaprezentują całkowicie elastyczne urządzenia. Dodajmy do tego, że popularność edge'ów przerosła oczekiwania Samsunga, w efekcie czego zdecydował się on nie wprowadzać Note'a 5 do sprzedaży w Europie, a jego miejsce zajął S6 edge+.

Panele ciekłokrystaliczne na takie zabawy z formą nie pozwalają, więc trzymając się kurczowo tej technologii Apple może wkrótce jako jedyny zostać w technologicznym średniowieczu. OLED-y pozwoliłyby też firmie na zabawy z software'em (powiadomienia na wygaszonym ekranie?) i jestem pewien, że Amerykanie potrafiliby wykorzystać ich potencjał. Sięgnięcie po diody organiczne mogłyby być jedną z najważniejszych zmian od czasu pierwszego iPhone'a.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.