iPhone przestaje być cool? Młodzi chcą prawdziwych nowości

iPhone przestaje być cool? Młodzi chcą prawdziwych nowości11.01.2013 15:30
Galaxy S i iPhone | fot. 9GAG
Adrian Nowak

Apple nie ryzykowało udostępniając nową wersję swojego smartfona. iPhone 5 był bardzo podobny to poprzednika i dla niezbyt zaawansowanego użytkownika, poza większym ekranem nie wnosił praktycznie nic nowego. Samsung w międzyczasie pokazał natomiast, że potrafi odrobić zadanie domowe...

Agencja Buzz Marketing Group, która specjalizuje się w marketingu treści dla młodzieży, "alarmuje" o istotnych zmianach w postrzeganiu iPhone'a. Sprzęt firmy Apple przestał być cool w oczach najmłodszych - informują analitycy, którzy dość solidnie argumentują swoją tezę.

Warto zauważyć, że młodzież lubi gadżety. Można się nimi pochwalić i zyskać kilka punktów w oczach znajomych. iPhone jest już jednak na tyle popularny, że coraz trudniej wykorzystywać go jako dowód wysokich możliwości finansowych, co pozwoliłoby się wyróżnić w tłumie. Również od strony technologicznej smartfon firmy Apple nie wyprzedza rywali, jak to było jeszcze kilka lat temu.

Według agencji Piper Jaffray wciąż 67% nastolatków informuje o chęci posiadania iPhone'a jako kolejnego smartfona. W międzyczasie jednak kalifornijskiemu gigantowi wyrosła konkurencja, bo 22% ankietowanych jako kolejny telefon swoich marzeń widzi raczej urządzenie Samsunga. Tak dobry wynik koreańskiej firmy byłby nie do pomyślenia jeszcze rok temu.

Samsung nie obserwował jednak rynku bezczynnie. W ostatnich miesiącach koncern wydał miliardy dolarów na kampanie, które miały przedstawić urządzenia firmy Apple, jako przeznaczone dla starszych ludzi. W tym samym czasie Galaxy S III prezentowany był jako najbardziej innowacyjny i wyposażony w lepsze podzespoły (większy ekran czy NFC).

Choć reklamy często naginają rzeczywistość i charakteryzują się pewnymi uproszczeniami, również podczas zakupu smartfona rzadko opieramy się wyłącznie na racjonalnych argumentach. Nie ma wątpliwości co do tego, że marketingowe działania Samsunga, połączone z naprawdę dobrymi urządzeniami, przyniosły wymierne efekty. Według Strategy Analytics w trzecim kwartale 2012 roku koreański gigant dostarczył do sklepów 56,9 milionów smartfonów, a więc niemal dwa razy tyle co firma Apple.

Jest oczywiste, że popularność iPhone'a nie spadnie z dnia na dzień. Warto pamiętać, że smartfon jest wciąż głównym źródłem przychodów dla firmy Apple. Użytkownicy mają jednak coraz więcej naprawdę ciekawych alternatyw - z większymi ekranami, świetnymi procesorami czy wreszcie bardziej unikalnymi niż iPhone, którego design każdy zna na pamięć.

Źródło: Forbes

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.