iPhone w Europie nie jest już tak popularny, Android nabiera rozpędu

iPhone w Europie nie jest już tak popularny, Android nabiera rozpędu23.12.2011 10:30
Android vs Apple, fot. Gadgetoz.com
Kamil Bąkowski

Kolejne informacje o kryzysie finansowym w Europie nie schodzą z pierwszych stron gazet.  Jak okazuje się, kryzys może się odbić na sprzedaży telefonu Apple'a, a co za tym idzie - spowodować wzrost popularności Androida. Oszczędni Europejczycy preferują smartfony z platformą Google'a kosztem nowego iPhone'a.

Najnowszy telefon Apple'a bije wszelkie rekordy popularności. W ofercie przedsprzedażowej zaledwie w ciągu 24 godzin zakupiono 1 mln iPhone'ów 4S. Po trzech dniach od daty premiery w ręce klientów trafiło ponad 4 mln tych urządzeń. Bezsprzecznie iPhone 4S jest najszybciej sprzedającym się smartfonem z logo nadgryzionego jabłuszka w historii.

Analitycy zgodnie twierdzą, że ten kwartał będzie należał do piątej odsłony smartfona firmy z Cupertino. Łącznie ma się sprzedać 30-39 mln sztuk iPhone'ów. Najwyraźniej jednak iPhone 4S nie podbije całej Europy, a w niektórych regionach jego udział na rynku spadnie.

Jak wynika z danych przedstawionych przez firmę analityczną Kantar Worldpanel Comtech, sprzedaż iPhone'ów w Europie maleje ze względu na kryzys gospodarczy oraz coraz niższe ceny konkurencyjnych smartfonów.

Nowy iPhone 4S pozwolił firmie z Cupertino zwiększyć udział na rynku smartfonów w Stanach Zjednoczonych, Australii oraz Wielkiej Brytanii. Można powiedzieć, że Wyspy są ostoją ogromnej popularności iPhone'a 4S na Starym Kontynencie.

Udział Apple'a na rynku smartfonów w USA wzrósł do 36% z 25% w ciągu ostatnich 12 tygodni, w Wielkiej Brytanii do 31% z 21%. Znacznie gorsze są wyniki w pozostałych krajach europejskich. We Francji udział iPhone'ów na rynku spadł do 20% z 29%, w Niemczech odpowiednio do 22% z 27%. Podobne spadki popularności telefonu iPhone odnotowano we Włoszech oraz Hiszpanii.

Co ważniejsze, udział platformy mobilnej Google'a na wspomnianych rynkach waha się od 46% do 61%. Android cieszy się największym zainteresowaniem w Niemczech, z 61% udziałem w sprzedaży smartfonów w ostatnich 12 tygodniach. U naszych zachodnich sąsiadów najpopularniejszym telefonem jest Samsung Galaxy S II.

Jakie wnioski wypływają z analizy przedstawionych danych? Europejczycy przykładają coraz większą wagę do ceny produktów, a także stosunku jakości do oferowanych funkcji. Druga cecha wydaje się najważniejsza.

Nieraz już słyszałem opinie podobne do tej: "Jeśli iPhone 4S ma podobne funkcje do high-endowych modeli z Androidem (np. wymieniony Galaxy S II), to po co przepłacać?" Zdanie to idealnie pasuje do aktualnej sytuacji na rynku europejskim. Inną kwestią jest słuszność wspomnianej tezy, która mogłaby być tematem na osobny artykuł.

Możemy prognozować również, że wspomniana sytuacja spowodowana jest kryzysem finansowym oraz ekonomicznym, o którym mówi się praktycznie każdego dnia w mediach. Nie można zapominać też o nowej kampanii marketingowej Samsunga, w której producent jawnie postanowił zaatakować iPhone'a 4S, pokazując wady urządzenia, przy okazji wyśmiewając klientów firmy Apple.

Ciekawe, jaką popularnością cieszy się iPhone 4S w Polsce. Czy mając do wyboru nowy telefon Apple'a, postawilibyście na niego, czy może zdecydowalibyście się na telefon z półki premium z Androidem?

Źródło: Reuters

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.