iPhone X - dostępność w Polsce pozostawia wiele do życzenia. Nie wszyscy chętni dostaną swoje telefony w pierwszym terminie

iPhone X - dostępność w Polsce pozostawia wiele do życzenia. Nie wszyscy chętni dostaną swoje telefony w pierwszym terminie27.10.2017 10:11

iPhone X - prawdopodobnie najbardziej wyczekiwany telefon tego roku - w końcu trafił do przedsprzedaży. Niestety potwierdziły się przecieki o mocno ograniczonej dostępności. Jeśli komuś udało się złożyć zamówienie z dostawą na 3 listopada, może mówić o wielkim szczęściu.

iPhone X - przedsprzedaż w Polsce ruszyła

iPhone X to pierwszy iPhone w historii, który w Polsce debiutuje tego samego dnia, co w innych krajach. Niestety tylko teoretycznie, bo choć przedsprzedaż oficjalnie ruszyła o 27 października o 9:01, a wysyłka pierwszych egzemplarzy zaplanowana jest na 3 listopada, dotyczy to niewielkiej liczby klientów.

Nawet część osób, które próbowały złożyć zamówienie przez Apple.com tuż po 9:01, otrzymało powiadomienie o dostawie w drugiej połowie listopada lub nawet początku grudnia.

W chwili pisania tego tekstu na Apple.com widoczna jest informacja o gotowości do wysyłki w ciągu 5-6 tygodni, więc mówimy o pierwszej połowie grudnia. Dotyczy to wszystkich wariantów pamięciowych i kolorystycznych oraz wszystkich rynków. Czas ten może się wydłużyć, bo kilkanaście minut wcześniej było to jeszcze 4-5 tygodni.

iPhone X na Apple.com
iPhone X na Apple.com

Z doświadczenia ze słuchawkami AirPods wiem, że nie oznacza to, że za 5-6 tygodni iPhone X będzie dostępny od ręki. Jeśli ktoś wstrzyma się do tego czasu ze złożeniem zamówienia, prawdopodobnie będzie musiał czekać do 2018 roku. W przypadku AirPodsów 6-tygodniowy termin dostawy utrzymywał się od grudnia do kwietnia.

U Premium Resellerów jest podobnie

Cortland także informuje o planowanej dostawie w ciągu 6 tygodni. Z kolei w sklepach iDream oraz iSpot z jakiegoś powodu w ogóle nie można składać zamówień.

iPhone X - polskie sklepy nie wiedzą, ile egzemplarzy będą miały w dniu premiery

iPhone'a X można także zakupić w sklepach RTV Euro AGD, x-kom, Media Expert, Saturn czy Komputronik, a także u operatorów Orange, T-Mobile oraz Play. Ci nie informują jednak o dostępności, a co najwyżej o wysyłce zgodnie z kolejnością zamówień.

Z dobrego źródła dowiedziałem się, że w momencie startu przedsprzedaży polskie sklepy nie wiedzą, iloma egzemplarzami będą dysponować w dniu premiery. Nie mówiąc już o dostępności poszczególnych wersji. Innymi słowy - sklepy sprzedają towar, którego fizycznie nie mają.

Część osób, które złożyły zamówienie, za kilka dni otrzyma e-maila z informacją o przesunięciu terminu wysyłki z ewentualną opcją anulowania zamówienia. Podobnie było zresztą ze wcześniejszymi modelami. W przypadku iPhone'a 7 na start zabrakło przede wszystkim modeli z Plusem w nazwie.

Niektórzy szczęściarze próbują swoje szczęście zmonetyzować

iPhone X szybko pojawił się na Allegro. Ceny egzemplarzy z potwierdzoną dostawą na 3 listopada sięgają nawet 8499 zł!

Przypominam, że wariant 64 GB oficjalnie kosztuje 4979 zł, a pojemniejsza wersja (256 GB) wyceniona jest na 5729 zł.

Mam nadzieję, że uda mi się dorwać iPhone'a X w pierwszym terminie

Sam skorzystałem z oferty jednego z elektromarketów licząc na to, że ich strony będą mniej oblegane niż Apple.com. Czy były? Tego na razie nie wiem, bo nie dostałem jeszcze informacji, czy dostanę telefon 3 listopada.

A jak u was? Komuś udało się zamówić iPhone'a X z dostawą na 3 listopada?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.