iPhone z trudnym początkiem 2024. Przyczyny spadku sprzedaży

iPhone z trudnym początkiem 2024. Przyczyny spadku sprzedaży16.04.2024 11:16
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | kirill vasilev

W 2023 roku Apple osiągnął pozycję lidera światowego rynku smartfonów. Jednak, utrzymanie tego sukcesu w 2024 roku może okazać się trudne, ponieważ firma rozpoczęła rok od największego spadku sprzedaży wśród czołowych producentów.

Z raportu IDC wynika, że w pierwszym kwartale 2024 roku na globalnym rynku sprzedano 289,4 miliona smartfonów, co oznacza wzrost o 7,8% w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim. Chociaż rynek smartfonów jako całość odnotował znaczący wzrost, nie wszystkie firmy mogą cieszyć się z dobrych wyników.

iPhone odnotował spadek sprzedaży. Jak informuje IDC, w okresie od stycznia do marca 2024 roku, Apple dostarczyło o 9,6% mniej iPhone'ów niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jest to największy spadek wśród wszystkich marek wymienionych w raporcie, w tym:

  • Samsung - 60,1 mln smartfonów (spadek o 0,7%),
  • Apple - 50,1 mln smartfonów (spadek o 9,6%),
  • Xiaomi - 40,8 mln smartfonów (wzrost o 33,8%),
  • Transsion - 28,5 mln smartfonów (wzrost o 84,9%),
  • OPPO - 25,2 mln smartfonów (spadek o 8,5%).

Jako główny powód tego trendu wskazuje się zmniejszające się zainteresowanie produktami iPhone w Chinach, co jest efektem "odrodzenia Huaweia". Działalność tej firmy na chińskim rynku była ograniczona przez wiele lat z powodu amerykańskich sankcji, które uniemożliwiły jej dostęp do kluczowych komponentów. Jednak największy kryzys Huawei ma już za sobą, co umożliwiło firmie zwiększenie sprzedaży w Chinach, kosztem konkurentów z Zachodu.

Apple stoi przed trudnymi miesiącami, ponieważ do września nie przewiduje się wprowadzenia żadnych nowych modeli smartfonów. Tymczasem iPhone 15, mimo początkowego sukcesu, już na starcie roku boryka się z malejącym zainteresowaniem.

Największym wygranym na światowej arenie jest chiński Transsion, który w pierwszym kwartale dostarczył o 84,9% więcej urządzeń niż rok wcześniej. Sukces ten zawdzięcza głównie efektywnej ekspansji międzynarodowej swoich marek Infinix i Tecno.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.